مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی :

ترغیب دانش آموزان به کتابخوانی از رسالتهای اصلی آموزش و پرورش است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی عنوان کرد در کنار بستر فضای مجازی، ترغیب دانش آموزان به سمت کتابخوانی از رسالتهای اصلی آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۱۴۵۵۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ترغیب دانش آموزان به کتابخوانی از رسالتهای اصلی آموزش و پرورش است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، مدیرکل و مسئولان کتابخانه های عمومی استان با مدیرکل آموزش و پرورش استان دیدار و گفتگو کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این دیدار گفت: ورود جامعه به فضای مجازی و بهره مندی از اطلاعات مقطعی و منقطع گرایش به کتابخوانی را کم کرده است ولی انسانهای اندیشمند از واقعیت کتاب غافل نیستند.

«مهین منافی» بیان کرد: این موضوع باعث شده که دانش و باورهای آیندگان عمیق نباشد دانش آموزان هرچقدر با کتاب مانوس باشند موفق تر و آگاهی های آنان ریشه دارتر خواهد بود.

وی گفت: باید در دانش آموزان جذبه های مشابه موجود در فضای مجازی در بخش کتابخوانی نیز ایجاد شود تا نوجوانان و جوانان از این همراه ارزشمند باز نمانند.

منافی ادامه داد: تعریف همیار کتاب می تواند در این زمینه مفید باشد و نوجوانان و جوانان می توانند با حضور در کتابخانه ها و همکاری با کتابداران از مزیتهای کتاب و کتابخوانی برخوردار و با آنان اشنا شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: هر چقدر جامعه به سمت کتاب و کتابخوانی حرکت کند جرم و جنایت کاهش می یابد و کتاب باعث توسعه فکری و ذهنی جامعه و آموزشهای ماندگار در جامعه می شود.

این مقام مسئول افزود: احساس نیاز برای کتابخوانی و مطالعه باید در جامعه ایجاد شود و آموزش و پرورش در این زمینه باید پیشتاز باشد، چرا که کتابخوانی لازمه پیشرفت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

«خدیجه معصومی» مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این دیدار گفت: آماده ایم در قالب تفاهم نامه ای با پذیرش عضویت به صورت نیم بهای دانش آموزان در ترغیب این قشر به سمت مطالعه گامهای لازم برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار