مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خبر داد:

اجرایی شدن 25 بسته اجرایی تحول آفرین در استان

بوشهر(پانا)_مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: 25 بسته اجرایی تحول آفرین مبنی بر سند تحول بنیادین در سال تحصیلی جاری در استان در حال اجرا است.

کد مطلب: ۱۱۴۵۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرایی شدن 25 بسته اجرایی تحول آفرین در استان

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر ، علیمراد کرمی با اشاره به نقش و اهمیت سند تحول بنیادین به عنوان سند بالادستی در هدایت و نظم بخشی برنامه‌ و فعالیت‌های دستگاه تعلیم و تربیت اظهار کرد: بر اساس 131 راهکار و ۶ زیرنظام سند تحول بنیادین، 25بسته تحولی تدوین شده است و در سال تحصیلی جاری در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه بسته های تحولی با رویکرد تحقق ۲۳ هدف عملیاتی تدوین شده اند،گفت: تحقق پذیری، شوق انگیز بودن، سنجش پذیر، زود بازده و فراگیر بودن از شاخص‌ها و ویژگی‌های بسته‌های تحول آموزشی است.

کرمی افزود: مدرسه خوانا، هر دانش آموز حداقل یک‌مهارت، مهارت محوری و سمپاد، هر دانش آموز یک نقش اجتماعی، کیفیت بخشی به اجرای برنامه ویژه مدرسه (بوم)، کنترل وزن و چاقی در دانش آموزان(کوچ)، آشتی با آموزش (آبا)، طرح تابان، توسعه مدارس هیأت امنایی، مدرسه انطباقی و مداخلات به هنگام طلایی، مدرسه کانون تربیتی محله، مدرسه پژوهنده، شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد )‌، باز مهندسی شبکه ملی رشد و شبکه مدارس صلح و دوستی جهان اسلام از طرح‌ های تحول آفرین با محوریت مدرسه و دانش آموز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: بالندگی نیروی انسانی، مسکن معلمان، تربیت معلم چند ساحتی و چند مهارتی و تربیت و توانمند سازی مدیران با هدف توانمندسازی و ارتقاء جایگاه معلم در حال اجرا است.

وی افزود: طرح آجر به آجر و استقرار نظام مکان یابی مدارس در راستای تقویت زیرساخت آموزشی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

کرمی اضافه کرد: پیوند سوادآموزی و زندگی، پایش و ارزیابی ملی نظام آموزش و پرورش و ارزیابی، پالایش و ویرایش قوانین و مقررات از دیگر بخش های بسته های 25 گانه تحول آفرین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان اظهار امیدواری کرد که با اجرای این بسته ها با همکاری فرهنگیان، دانش‌آموزان، خانواده‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحولی اساسی و ماندگار در نظام تعلیم و تربیت باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار