ظریف گفت وگوها با وزیر خارجه آذربایجان را ثمربخش توصیف کرد

تهران (پانا) - محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت وگوهای امروز چهارشنبه با جیهون بایرامف همتای خود از جمهوری آذربایجان را ثمر بخش توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ظریف گفت وگوها با وزیر خارجه آذربایجان را ثمربخش توصیف کرد

ظریف با انتشار پیامی در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت، مذاکرات ثمربخشی در مورد پیشبرد همکاری فراگیر دوجانبه از جمله بازسازی مناطق جنگ زده، راه گذر (کریدور) شمال- جنوب، انرژی دریای خزر و بسیاری از مسائل دیگر صورت گرفت.

ظریف با ابراز خشنودی از میزبانی بایرامف از پایان خصومت ها و بازگرداندن تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان استقبال کرد.

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه با ظریف درباره مسایل منطقه و روابط دو جانبه دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز در دیدار امروز با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در بازسازی مناطق آزاده شده آذربایجان خاطرنشان کرد: با توجه به همسایگی دو کشور و امکانات موجود در ایران، حضور و مشارکت ایران در بازسازی مناطق آسیب دیده از جنگ قره‌باغ به نفع دو کشور خواهد بود.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به توافقات قبلی دو کشور ایران و آذربایجان از جمله پروژه راه آهن رشت - آستارا بر تسریع در اجرایی و عملیاتی شدن توافقات تاکید کرد و گفت: شرایط برای اجرای پروژه‌های مشترک همکاری توافق شده میان دو کشور از جمله سد خداآفرین و احداث نیروگاه فراهم است و دو کشور می‌توانند همکاری‌های خود را در حوزه های صنعتی، علمی، داروسازی و دیگر بخش‌ها بیش از پیش توسعه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار