برگزاری محفل شعر ترنم ویژه نابینایان و کم بینایان در شهرستان امیدیه

امیدیه(پانا)- محفل شعر ترنم ویژه (نابینایان و کم بینایان) به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان امیدیه و با همکاری کتابخانه مرکزی استان خوزستان و کتابخانه مرکزی ارومیه به صورت مجازی در بستر اسکای روم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری محفل شعر ترنم ویژه نابینایان و کم بینایان در شهرستان امیدیه

محمد رضا شکاری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان امیدیه در گفت و گو با پانا از برگزاری این محفل شعر خبر داد و افزود: این محفل به طور اختصاصی ویژه شاعران توانمند نابینای (استان خوزستان شهرستان های امیدیه و اهواز ) و( استان آذربایجان غربی شهرستان ارومیه) به صورت مجازی در بستر اسکای روم برگزار شد.

او ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و هشدارهای وزارت بهداشت برای جلوگیری از انتشار این ویروس مدتی است کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور برای دوری از تجمع و مقابله با این ویروس برنامه‌های فرهنگی خود را در فضای مجازی برگزار می‌کنند.

شکاری تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های کتابخانه‌ای در فضای مجازی باعث از بین بردن فاصله های موجود بین شرکت کنندگان می شود و همگان در هر نقطه از کشور می توانند در چنین برنامه‌هایی شرکت داشته باشند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان امیدیه هدف از اجرای این برنامه را کشف، شناسایی و معرفی استعدادهای نهفته در بین اعضای نابینا و کم‌بینا و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه در بین روشندلان و ایجاد روحیه خودباوری در نابینایان دانست و بیان کرد: بسیاری از اعضای روشندل کتابخانه‌ها استعدادهای بسیاری دارند و تنها کافی است به نحوی این افراد ترغیب شوند تا استعدادها و توانمندی هایشان شکوفا شده و گسترش یابد.

در ادامه فاطمه اسود زاده( کتابدار بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه شهید بهشتی امیدیه) ، آیدا مجیدآبادی (کتابدار بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی ارومیه ) سارا رضایی( عضو بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی استان خوزستان) و محمود عبیدی نیسی( عضو بخش نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی استان خوزستان) به خوانش شعرهای خود پرداختند.

گفتنی است که بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه شهید بهشتی شهرستان امیدیه یکی از سه بخش نابینایان موجود در استان خوزستان است و با داشتن کتابدار متخصص و تمام وقت به ارائه خدمات اطلاعاتی و فرهنگی به عموم نابینایان و کم‌بینایان امیدیه و شهرستانهای مجاور می پردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار