معاون پارلمانی رییس جمهوری:

آیت الله یزدی عمر با برکت خود را در جهت خدمت به اسلام گذراند

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رییس جمهوری با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله یزدی را تسلیت گفت و افزود آیت الله یزدی عمر با برکت خود را در جهت خدمت به اسلام گذراند.

کد مطلب: ۱۱۴۵۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
آیت الله یزدی عمر با برکت خود را در جهت خدمت به اسلام گذراند

به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری در این پیام اظهار داشت: خبر ارتحال عالم جلیل القدر، فقیه وارسته حضرت آیت الله محمد یزدی موجب تاثر و تالم شد.

امیری تاکید کرد: عزیزی که عمر با برکت خود را در جهت خدمت به اسلام گذراند و با مجاهدت‌های خود در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و مسئولیت هایی چون ریاست قوه قضائیه، عضویت شورای نگهبان، نمایندگی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و ترویج دستاوردهای آن نقش موثری داشته است.

وی تصریح کرد: در سال‌های عضویت در شورای نگهبان همواره شاهد تیزبینی و دقت نظر ایشان در خصوص بررسی مصوبات مجلس شورای اسلامی و در قوه قضائیه تلاش برای حفظ استقلال قوه قضائیه و پشتیبانی از قضات شجاع، مستقل و مومن بوده‌ام.

امیری در این پیام خاطر نشان کرد: اینجانب رحلت این عالم مجاهد را به محضر مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، اعضای محترم شورای نگهبان و خبرگان و بیت مکرم به ویژه فرزندان ایشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان جل و علا برای ایشان رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت می‌کنم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمد یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود، صبح چهارشنبه به دیدار حق شتافت.

آیت الله یزدی یکی از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) و آیت الله بروجردی(ره) و از همراهان مبارزات انقلابی امام خمینی(ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود. از وی تالیفات زیادی در علوم دینی و فقهی به یادگار مانده است.

ریاست سابق قوه قضاییه، عضو سابق شورای نگهبان، نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله مسوولیت‌های وی بود.

آیت‌الله یزدی همچنین نماینده استان تهران در دومین، سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود و در چهارمین دوره برای مدت یک سال ریاست این مجلس را برعهده داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار