فوق تخصص مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری:

کاهش آمار مبتلایان به کرونا در بیمارستان ها کاملا محسوس است

تهران(پانا) - فوق تخصص بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به وضعیت شیوع مبتلایان به کرونا و با بیان اینکه در حال حاضر نسبت آمار مرگ و میر به موارد تشخیص داده شده کاهش پیدا کرده است، ادامه داد از ابتدای شیوع اپیدمی کووید ۱۹ آمار ابتدایی ابتلا به کرونا حدود ۲ تا ۲,۵ برابر کاهش یافته است.

کد مطلب: ۱۱۴۵۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد
کاهش آمار مبتلایان به کرونا در بیمارستان ها کاملا محسوس است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، محمدرضا هاشمیان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یکی از مهمترین دلایل کاهش موارد مرگ ومیر در مبتلایان به کرونا را تحت پوشش قرار گرفتن داروهای موثر در درمان کرونا عنوان کرد و گفت: با پیگیری‌های مستمر وزارت بهداشت، بیماران داروهای تاثیر گذار در بهبود روند درمان را همانند رمدسیور و یا فاویپیراویر را تحت پوشش بیمه و در شرایط مناسب تری دریافت می‌کنند.

وضعیت رضایت بخش آی سی یو ها در مقایسه با ماه‌های گذشته

این فوق تخصص بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری از وضعیت رضایت بخش آی سی یو ها در مقایسه با ماه‌های گذشته خبر داد و تاکید کرد: روند درمان کرونا نسبت به روزهای آغازین شیوع کاملا در کل کشور متفاوت شده است. امروز درمان‌های منظم و منسجم تری به بیماران ارائه می‌شود.

وی انجام مداخلات سخت گیرانه و اعمال محدودیت‌ها برای کاهش و قطع زنجیره شیوع کرونا را راه حل مناسبی برای کنترل بیماری ذکر کرد و گفت: اگر از همان اولین روز شیوع اپیدمی در شهرهایی که آتش ویروس شعله ور بود محدودیت‌های بیشتری اعمال می‌شد قطعا با امواج کمتری از این بیماری دست به گریبان بودیم.

کاهش آمار مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌ها کاملا محسوس است

هاشمیان با بیان این که کاهش آمار مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌ها کاملا محسوس است تاکید کرد: استمرار اعمال محدودیت‌ها خصوصا در روزهای تعطیل می‌تواند به میزان قابل توجهی از بار بیماری بکاهد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: در کل دنیا ثابت شده هر نوع اعمال محدودیت با هدف کاهش ترددها می‌تواند میزان مبتلایان به کرونا و در نهایت چرخش ویروس را کمتر کند.

فوق تخصص بخش مراقبت های ویژه به برخی مداخلات برای کاهش اپیدمی در کشور اشاره کرد و توضیح داد: به طور مثال بستن مدارس یکی از مهمترین اقداماتی بود که از همان اولین روزهای شیوع بیماری در کشور اعمال شد، در بسیاری کشورها این اتفاق نیفتاد و با وجود گسترش ویروس همچنان مدارس به ادامه آموزش‌های حضوری خود پرداختند، این مهم بار بیماری را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

هاشمیان ادامه داد: حتی طی تحقیقاتی در آمریکا مشخص شد، بسیاری از افرادی که به کرونا مبتلا شدند، راننده‌های سرویس مدارس بودند، چرا که کودکان و دانش آموزان به دلیل وضعیت سیستم ایمنی بیشتر بدون علامت و ناقل کرونا هستند و به راحتی ویروس را منتقل می‌کنند.

ضرورت تسریع در روند تولید و توزیع واکسن

این استاد دانشگاه با بیان این که بیشترین ویروس کرونا در بخش‌های مراقبت های ویژه در چرخش است، خواستار تسریع در روند تولید و توریع واکسن شد و گفت: انستیتو پاستور ایران یکی از بهترین مراکز آزمایشگاهی دنیاست؛ بنابراین باید به محض تولید واکسن داخلی به این تولیدات اطمینان کرد تا سیر رشد و شیوع ویروس کاهش یاید.

وی در بخش دیگری درباره وضعیت تولید و توزیع واکسن کرونا در دنیا گفت: هر چه زودتر واکسن به دست ما برسد، با خسارت‌های جانی کمتری از این بحران خارج می‌شویم بنابراین برای توزیع عادلانه باید از روش های علمی و تجربیات سایر کشورها بهره ببریم.

هاشمیان تاکید کرد: مهمترین موضوع در کنترل همه گیری و پیشگیری از خسارت‌های بیشتر جانی، سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون علیه کروناست؛ چرا که تزریق هر واکسن در شرایط پاندمی افراد بیشتری را مصون می‌کند.

خطرات تزریق کردن واکسن کرونا به مراتب کمتر از عدم استفاده آن

وی خطرات تزریق کردن واکسن کرونا را به مراتب کمتر از عدم استفاده آن دانست و خاطرنشان کرد: با وجود این که اثرگذاری حقیقی واکسن کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی تایید شده ولی از طرفی این سازمان تزریق واکسن را هم اجباری اعلام نکرده است.

هاشمیان ادامه داد: ایران یکی از اولین کشورهایی است که بیماری کرونا به آن وارد شده، بنابراین به نظر می رسد منطقی است که جزو اولین کشورهایی هم باشیم که کاندید دریافت واکسن باشیم.

نحوه ورود و اعلام زمان تزریق واکسن شفاف شود

وی اخذ سیاست‌های واحد و شفاف برای نحوه ورود و اعلام زمان تزریق را از سوی سیاستگذاران حوزه درمان خواستار شد و تاکید کرد: باید زمان دقیق واکسینه شدن مردم در برابر کرونا مشخص باشد. جو متلاطم پاندمی زمانی آرام می‌گیرد که تاریخ دقیق شروع واکسیناسیون از سوی کشورها اعلام شود. اگر می خواهیم جامعه آرام بگیرد باید تاریخ دقیق ورود واکسن کرونا به کشور اعلام شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه یکی از مهمترین دلایل تاخیر در ساخت واکسن را اطلاعات کم و مبهم درباره کووید ۱۹ عنوان کرد و توضیح داد: امروز که از سوی علمی‌ترین مجامع جهانی اثرگذاری واکسن کرونا تایید شده باید هرچه سریعتر این مهم وارد چرخه تولید انبوه و عرضه شود.

وی اتکا به سرمایه‌های پژوهشی و علمی کشور و برنامه‌ریزی مدون را راهکار اساسی برای تولید انبوه واکسن کرونا ذکر کرد.

هاشمیان کشور هند و چین را ازجمله پیشروترین تولید کنندگان واکسن کرونا معرفی کرد و برنامه ریزی برای ایجاد کارت واکسن، خرید و عرضه واکسن کرونا را مورد توجه قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار