ظریف درگذشت آیت‌الله محمد یزدی را تسلیت گفت

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه درگذشت آیت‌الله محمد یزدی رییس پیشین مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

کد مطلب: ۱۱۴۵۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد
ظریف درگذشت آیت‌الله محمد یزدی را تسلیت گفت

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در پیام «محمدجواد ظریف» آمده است: ارتحال حضرت آیت‌الله محمد یزدی، عضو سابق مجلس خبرگان رهبری و رئیس فقید شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علیمه قم موجب تاثر و تالم اینجانب گردید.

وی ادامه داد: اینجانب مصیبت فقدان آن فقیه برجسته را تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند منان برای ایشان غفران و رحمت واسعه الهی و برای خانواده محترم صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمد یزدی که از چندی پیش به دلیل کهولت سن و بیماری دستگاه گوارشی در بستر بیماری بود، صبح چهارشنبه به دیدار حق شتافت.

آیت الله یزدی یکی از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) و آیت الله بروجردی(ره) و از همراهان مبارزات انقلابی امام خمینی(ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود. از وی تالیفات زیادی در علوم دینی و فقهی به یادگار مانده است.

ریاست سابق قوه قضاییه، عضو سابق شورای نگهبان، نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه از جمله مسوولیت‌های وی بود.

آیت‌الله یزدی همچنین نماینده استان تهران در دومین، سومین و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری بود و در چهارمین دوره برایمدت یک سال ریاست این مجلس را برعهده داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار