صدور مجوز برپایی سه موزه تخصصی در گیلان

رشت ( پانا) -معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از صدور مجوز احداث سه موزه تخصصی حصیر و مروارید بافی، رشتی دوزی و مردم شناسی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
صدور مجوز برپایی سه موزه تخصصی در گیلان

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی استان، ولی جهانی با اعلام این خبر افزود: مجوزهای یاد شده با عناوین موزه تخصصی حصیر و مروار بافی در خانه حصیر ایران واقع در روستای فشتکه، موزه مردم شناسی عشایر در ساختمان میراث فرهنگی شهرستان رضوانشهر و موزه رشتی دوزی در ساختمان کلاه فرنگی رشت اجرایی می شود.
وی اظهار کرد: شناسایی و معرفی هنرهای اصیل و سنتی و نیز استادان و پیشکسوتان، جمع آوری آثار هنرهای سنتی و نمایش آنها و ایجاد محل درآمدی برای هنرمندان از اهداف ایجاد این موزه هاست.
وی ادامه داد: بر اساس اعتبارات پیش بینی شده و با همکاری شهرداری، بخشداری و فرمانداری شهرستانها با این اداره کل به زودی شاهد بهره برداری از این سه موزه تخصصی خواهیم بود که گامی مهم در راستای احیاء و معرفی صنایع دستی استان و تقویت اقتصادی هنرمندان شاغل در این حوزه ها است.
۱۹ موزه در گیلان وجود دارد که ۱۵ مورد آنها فعال است؛ گنجینه رشت، موزه های میراث روستایی گیلان، موزه فومن و نیز تاریخ چای ایران (لاهیجان) از جمله موزه های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است.
علاوه بر اینها موزه نظامی نیروی دریایی بندرانزلی، نگارسرای امامزاده عون ماسوله، موزه اسناد تاریخی رودبار، فرهنگ و تمدن حکیم نظامی آستارا، قلعه رودخان، موزه فرهاد شرفی ماسوله، عشایری سوباتان، تحقیقات علوم شیلاتی و فنون دریایی دکتر کیوان، خانه درزی ماسوله علوم کشاورزی و منابع طبیعی و موزه تحقیقات بین المللی تاسماهیان از دیگر موزه های گیلان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار