ایدئولوژی ضعیف دلیل اختلافات عقیدتی اعضای داعش+فیلم

در قسمت سی و دوم سریال خانه امن بین دو عضو گروه تروریستی داعش که برای انجام عملیات تروریستی به ایران آمده‌اند مشاجره و درگیری شدیدی رخ می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
ایدئولوژی ضعیف دلیل اختلافات عقیدتی اعضای داعش+فیلم

گروهک داعش بر اساس مفاهیم ساده و با شعار تقویت جنبه‌های دینی و همچنین با سوء استفاده از فقر و بی‌عدالتی سعی در جذب افراد دارد. این گروهک در کشورهای مختلف بر روی جوانانی که سرخورده هستند و یا از نظام و جامعه خود ناراحتند و به دنبال آ‌رمانگرایی هستند سرمایه‌گذاری می‌کند و تلاش می‌کنند آنها را جذب خود کنند و اعلام می‌کند که تنها راه تغییر عضویت در گروه داعش و در ادامه شرکت در عملیات‌های این گروه است تا با آ‌ن افرادی که مخالف این عقیده هستند را از بین ببرند و جهان بهتری بسازند و بر اساس این عقیده هر چه بیشتر بکشند موفق‌ترند اما واقعیت این است که بسیاری از کسانی که به این گروه می‌پیوندند بعد از عضویت آن تصویر قوی‌ که از داعش در ذهن‌شان بود شکسته می‌شود و برخی از آنها سرخورده تصمیم به جدایی و فرار از گروه می‌گیرند.
برخی از افرادی که عضو این گروه می‌شوند جوانان اروپایی هستند که به دلیل رفاه زیاد و سرخوشی دیگر هیچ انگیزه خاصی برای ادامه زندگی ندارند و حتی احساس جاماندگی می‌کنند و تصور می‌کنند که با پیوستن با داعش می‌توانند به یک هدف بزرگ‌تر و آرمان بالاتر برسند. اما کسانی که در میانه راه سرخورده می‌شوند و قصد جدایی دارند اجازه جدا شدن از گروه را ندارند و گروهک داعش دو راه پیش روی آ‌نها می‌گذارد یا باید جلیقه انفجاری را بپوشند و خود را در یک عملیات از بین ببرند و یا آنکه توسط اعضای داعش کشته می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار