معاون امور صنایع وزارت صمت اعلام کرد:

حضور حداقلی واحدهای غیرشفاف در فضای صنعتی

تهران (پانا) -معاون امور‌ صنایع وزارت صمت اجرای این سیاست را در راستای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و جلوگیری از تعطیلی صنایع مولد اعلام می کند و می گوید باید بستر به صورت عادلانه برای فعالیت واحد های صنعتی مولد فراهم شود و امکان حضور واحدهای غیر شفاف در فضای صنعتی به حداقل برسد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
حضور حداقلی  واحدهای غیرشفاف در فضای صنعتی

به گزارش وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی که میزبان سندیکای لوله وپروفیل بود، پس از طرح دغدغه‌های پیش روی بخش مولد کشور، افزود: ما با بررسی وضعیت عرضه و تقاضا و حذف واحدهای غیرفعال یا غیرشفاف، بستر را برای تامین مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان واقعی فراهم کرده ایم.

وی با بیان نکاتی در زمینه ابلاغیه شیوه نامه ساماندهی بازار فولاد توسط ستاد اقتصادی دولت، با تاکید بر عدالت در توزیع مواد اولیه و بهبود وضعیت تولید در زنجیره تولیدات صنعتی از جمله صنایع فلزی خاطر نشان‌کرد: ما بدنبال شفافیت در عملکرد بنگاه ها و کاهش هزینه مبادله تولید هستیم و این سیاست در راستای عرضه عادلانه ورق های فولادی با قیمت منطقی‌ به متقاضیان است.

معاون امور‌ صنایع وزارت صمت اجرای این سیاست را در راستای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و جلوگیری از تعطیلی صنایع مولد اعلام کرد و گفت: باید بستر به صورت عادلانه برای فعالیت واحد های صنعتی مولد فراهم شود و امکان حضور واحدهای غیر شفاف در فضای صنعتی به حداقل برسد.

نکته دیگر آنکه واحد های صنعتی که مواد اولیه ارزان دریافت می‌کنند باید محصولات تولیدی خود را به قیمت منطقی در اختیار مصرف‌کننده نهایی قرار دهند.

صادقی نیارکی در بخش دیگری از سخنانش به بازنگری در سهمیه واحدهای صنعتی در حوزه ورق های فولادی اشاره و خاطر نشان کرد: با شناسایی واحدهای صنعتی فعال، توزیع مواد اولیه به مصرف کننده واقعی با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت و دست واسطه های غیر مولد نیز از این بازار کوتاه خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: واحدهای صنعتی که نسبت به اصلاح سهمیه خود اعتراض دارند می توانند با اعلام مستنداتی نظیر صورت های مالی حسابرسی از میزان محصولات تولید شده ، مالیات ارزش افزوده ، مصرف حامل های انرژی و سایر مدارک به سازمان های صمت استانی مطابق دستورالعمل ابلاغ شده از سوی کمیته تخصصی عرضه و تقاضای فولاد، به افزایش سهمیه خود اقدام کنند.

گفتنی است، در این نشست که با حضور نمایندگانی از هیات مدیره سندیکای لوله وپروفیل برگزار شد.

اعضا این تشکل تخصصی با تشریح مشکلات پیش روی تولید، از اجرای این دستورالعمل استقبال کرده و مقرر شد در راستای تحقق شفاف سازی در شناسایی واحدهای صنعت مولد و احصاء ظرفیت های اسمی و بالفعل واحدهای زیر مجموعه سندیکای لوله وپروفیل براساس مستندات علمی اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار