مشخصات املاک قیمت مناسب تهران

تهران (پانا) - بررسی فایل‌های خرید املاک با نرخ‌هایی کمتر از میانگین قیمتی پایتخت، از تنوع این فایل‌ها در مناطق مختلف حکایت دارد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مشخصات املاک قیمت مناسب تهران

به‌گزارش دنیای‌اقتصاد،بر اساس آمارهای رسمی از تحولات بازار مسکن که از سوی بانک مرکزی به‌صورت ماهانه منتشر می‌شود، میانگین قیمت مسکن در مناطق بیست و دوگانه تهران در آبان ماه ۲۷ میلیون تومان بوده است. اما با توجه به اینکه مناطق ۱ و ۳ جزو مناطق لوکس محسوب می‌شوند، بدون احتساب قیمت هر مترمربع واحد مسکونی معامله شده در این دو منطقه، میانگین قیمت خرید و فروش ملک در مناطق بیست گانه تهران حدودا ۲۰ میلیون تومان در هر مترمربع برآورد می‌شود. بر اساس آمارهای رسمی، منطقه یک تهران در آبان ماه فقط ۵/ ۴ درصد از معاملات را به خود اختصاص داد؛ ضمن اینکه در منطقه ۳ تهران نیز معاملاتی به مراتب کمتر به ثبت رسیده است. به گفته مشاوران املاک در مجموع این دو منطقه را می‌توان جزو مناطق لوکس در نظر گرفت که مخاطبان خاص خود را دارند.

بررسی فایل‌های فروشندگان ملک در مناطق مختلف پایتخت با قیمت‌های پیشنهادی کمتر از ۲۰ میلیون تومان در هر مترمربع، نشان می‌دهد متقاضیان این واحدها در مناطق مختلف به ویژه مناطق شرقی و جنوبی می‌توانند ملک متناسب با بودجه خود را جست‌وجو کنند. هر چند میانگین قیمت در مناطق و حتی محلات مختلف متغیر است، اما در مجموع فایل‌ خرید و فروش ملک با نرخ کمتر از ۲۰ میلیون تومان در هر مترمربع علاوه بر مناطق جنوبی، تقریبا در مناطق مرکزی، شرقی و غربی نیز قابل جست‌وجو هستند.

بررسی برخی فایل‌های فروش که اخیرا از سوی مالکان در مناطق مختلف به بنگاه‌های معاملات ملکی پیشنهاد شده، از ارائه نرخ‌های متنوعی برای هر مترمربع حکایت دارد، به این ترتیب که در برخی محلات مناطق جنوبی نرخ‌هایی در محدوده ۱۱ میلیون تومان و در مناطق شرقی و غربی غالبا بین ۱۴ تا ۲۰ میلیون تومان یافت می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار