معاونت پژوهشی و فناوری برگزار می‌کند؛

پنجمین همایش ملی تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان

تهران (پانا) - براساس اعلام معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان، پنجمین همایش ملی تربیت معلم امروز چهارشنبه 19 آذرماه سال جاری با حضور شخصیت‌های علمی و فرهنگی دو دانشگاه به صورت مجازی از طریق سامانه یادگیری الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان با لینک (http://elearning.cfu.ac.ir) برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
پنجمین همایش ملی تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، این همایش با همکاری دانشگاه تهران و در قالب تفاهم نامه همکاری های علمی و پژوهشی منعقده بین دو دانشگاه برگزار می‌شود.

گفتنی است اگر چه تجارب موفق و پیشرفت های علمی و نظری در زمینه تربیت معلم از وضعیت مطلوبی برخوردار است اما شواهد موجود در کشور نشان می دهد در استفاده و پیاده سازی این تجارب، نارسایی ها و کاستی هایی وجود دارد، اما با آسیب شناسی برنامه های اجرا شده و نگاه به فرهنگ ملی و بومی کشورمان می توان تلاش هوشمندانه تری را در جهت غنای نظری و عملی نظام آموزشی و به ویژه تربیت معلم صورت گیرد.

محتمل است همایش نتواند به همه سؤال ها و ابهامات پاسخ گوید اما گام ها و مسیرهای اولیه را با نگاهی به همایش های چهارگانه و همکاری دانشگاه تهران و دانشگاه فرهنگیان در جهت نهادینه کردن الگوها و روش های نظری و عملی بر می دارد.

هدف اصلی این همایش از سوی شورای سیاستگذاری تببین مهم ترین مسائل نظری و میدانی نظام کنونی تربیت معلم در ایران با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعیین گردیده است.

ریاست همایش را حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان برعهده دارد و مسئولیت دبیر کمیته علمی را محمد جوادی پور، دانشیار دانشگاه تهران عهده دار است. دبیر کمیته اجرایی همایش را نیز نبوی از اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان برعهده دارد.

42 عضو کمیته علمی که متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه های ایران هستند، داوری بالغ بر 300 مقاله را قبول انجام می دهند که از این تعداد ،116 مقاله مورد پذیرش این کمیته قرار گرفت. از این تعداد23 مقاله به صورت سخنرانی، 59 مقاله به صورت پوستر و 18 مقاله به صورت چاپ در مجموعه مقالات پذیرفته شده است.

محورهای اصلی این همایش شامل: 1- مبانی تربیت معلم، اسناد بالادستی و نظریه های علمی، 2- وضعیت موجود تربیت معلم و آسیب شناسی آن و نگاه به آینده، 3- تجارب بین المللی تربیت معلم و روندهای جهانی، 4- آموزش و بهسازی معلمان، 5- مدرسه و تربیت معلم، 6- تجارب زیسته معلمان است.

از نکات پر اهمیت این همایش، حضور استادان و صاحبنظران به نام و مطرح ملی به عنوان سخنران کلیدی و برگزاری پنل های تخصصی حول محورهای اصلی همایش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار