تعرفه آزمایش کرونا اعلام شد

تهران (پانا) - رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، تعرفه انجام تست پی سی آر برای تشخیص ابتلا به بیماری کووید۱۹ را در بخش دولتی ۲۳۸ هزار و ۴۲۵ هزار تومان و برای بخش خصوصی حدود ۳۰۲ هزار تومان اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
تعرفه آزمایش کرونا اعلام شد

سید سجاد رضوی طی نامه ای درباره اعلام قیمت جدید تعرفه آزمایش پی سی آر برای تشخیص کرونا نوشت: با عنایت به تصویب نامه هیات وزیران در تاریخ ۲۸ آبان ۹۹ در خصوص تعرفه تست آزمایشگاهی تشخیصی کووید ۱۹ و ابلاغیه مورخ سوم آذر ۹۹ دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، در خصوص قیمت مجموعه ابزارهای (کیت) تولید داخل، با عنایت به نامه معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورخ ۱۶ آذر قیمت کیت تولید داخل پی سی آر یک میلیون و ۸۳۰ هزار ریال ( معادل ۱۸۳ هزار تومان) تعیین می‌ شود که به استناد تصویب‌نامه هیات وزیران، به صورت جداگانه به تعرفه انجام آزمایش تشخیص کووید۱۹ به روش پی سی آر اضافه می شود.

وی در این نامه افزود: بنابراین تعرفه نهایی آزمایش گلوبال تشخیص آزمایشگاهی کووید ۱۹ (شامل پذیرش، نمونه‌گیری در محل آزمایشگاه، انجام آزمایش استخراج و RT PCR، گزارش و ثبت در سامانه) در بخش دولتی مبلغ دو میلیون و ۳۸۴ هزار و ۲۵۵ ریال ( معادل ۲۳۸ هزار و ۴۲۵ تومان و در بخش خصوصی سه میلیون و ۱۷ هزار و ۹۳ ریال ( معادل حدود ۳۰۲ هزار تومان) تعیین می شود.

این نامه ۱۷ آذر از طرف دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت برای رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان نظام پزشکی، معاون درمان وزارت بهداشت، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، مدیرعامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح و رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ارسال شده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت از ابتدای شیوع همه گیری کرونا در ایران تاکنون تاکنون ۶ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۷۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۶۷ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده‌اند. در ایران نیز تاکنون بر اساس اعلام وزارت بهداشت تاکنون بیش از یک میلیون نفر به طور قطعی به این بیماری مبتلا و شناسایی شده اند و از این تعداد حدود ۵۱ هزار نفر تاکنون جان خود را از دست داده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار