استاندار زنجان:

میزان صادرات زنجان جهش یافته است

زنجان (پانا) - استاندار زنجان گفت گزارش‌های صادرات استان امیدوار کننده بوده به طوریکه این میزان هم اکنون نسبت به فروردین امسال جهش خوبی یافته است و این نشان می‌دهد که اگر یک گام محدودیت‌ها برداشته و راه‌ها فراهم شود اقدامات بسیار خوب و بیشتری در این حوزه انجام می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۴۵۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
میزان صادرات زنجان جهش یافته است

به گزارش روابط عمومی استانداری زنجان فتح الله حقیقی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان افزود: صادرات استان از نظر ارزشی فروردین امسال ۷۸ درصد و به لحاظ وزنی ۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشت که این میزان هم اکنون به لحاظ ارزش به ۶ درصد رشد و از نظر وزنی هم به ۲ درصد رشد رسیده است که این وضعیت جهش فوق العاده ای در امر صادرات استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که میانگین صادارت کشوری به لحاظ ارزش ۱۹ درصد و به لحاظ وزن نیز ۱۴ درصد کاهش دارد.

حقیقی اظهار داشت: این حرکت ها به طور یقین در ماه‌های پایانی سال سرعت بیشتری خواهد گرفت، البته ارزش یک تن صادرات استان بالای ۶ برابر صادرات کشور و واردات نیز نصف میانگین کشوری است و این موضوع نشان می دهد که مواد صادراتی تبدیل به احسن شده و واردات به استان نیز کاملا مواد اولیه، خام و فرآوری نشده است.

استاندار زنجان ادامه داد: طبق مصوبه شورای تامین در راستای تسهیل در امر صادرات و واردات و مصوبه ای که بر اساس آن از سال گذشته پیگیر واردات موقت بودیم و طی ۲ ماه گذشته به دستور رییس جمهوری این مهم به وزارت صمت واگذار و ابلاغ شد که نمودهای عینی آن را در ماه‌های آینده مشاهده خواهیم کرد.

وی در ارتباط با وضعیت و مشکلات ۳۵۷ کارت بازرگانی استان نیز گفت: این موضوع در جلسه آینده مطرح و موارد بحث و بررسی خواهد شد تا راهکارهای حل مشکلات این بخش احصا شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: در خصوص موانع و ملاحظات خارجی نیز مسائل قابل رفع احصا شده است که این موارد با هماهنگی های قبلی با وزیر امور خارجه مطرح خواهد شد، تا گشایش هایی انجام شود و از طرفی طی برنامه هایی نیز تلاش می شود در دیدار با معاون اقتصادی رییس جمهوری مطالب مد نظر ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار