رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس شورای اسلامی؛

اهتمام ویژه نمایندگان مجلس برای اجرای رتبه بندی معلمان

میانه (پانا)- نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در جلسه ای با فرهیختگان، پیشکسوتان و نمایندگان جامعه فرهنگیان میانه گفت نمایندگان مجلس پیگیر تعیین و تکلیف استخدام نیروهای حق التدریس، پیش دبستانی،خرید خدمات و سوادآموزی در راستای ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش هستند.

کد مطلب: ۱۱۴۵۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
اهتمام ویژه نمایندگان مجلس برای اجرای رتبه بندی معلمان
مهدی اسماعیلی ضمن قدردانی از فعالیت های ارزشمند قشر تلاشگر فرهنگیان در پیشبرد و تداوم آموزش، گفت: با اطلاع از تمامی دغدغه های قشر فرهیخته جامعه در راستای رساندن معلمان به جایگاه واقعی خود زبان گویای مطالبات فرهنگیان در مجلس خواهم بود.
رئیس کمیته آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی دانشگاه فرهنگیان را اصلی ترین مرکز آموزشی برای تربیت معلم عنوان کرد و افزود: معلمانی که بعد از سال 91 در آموزش و پرورش فعالیت کرده اند و تمام فارغ التحصیلان دانشگاه ها و نیروهای آزاد مدارس غیردولتی می توانند با آزمون استخدامی و در قالب ماده 28 بعد از گذراندن دوره تربیت معلم یکساله در دانشگاه فرهنگیان به عنوان معلم وارد آموزش و پرورش شوند.
وی همچنین با اشاره به نیاز آموزش و پرورش به معلمانی دارای دانش و فن تدریس خاطرنشان کرد: اولویت مهم نمایندگان مجلس تعیین و تکلیف استخدامی نیروهای حق التدریس،پیش دبستانی، خرید خدمات و سوادآموزی است.
وی همچنین ضمن قدردانی از اقدامات و پیگیری های مسئولین شهرستان و نمایندگان دوره قبل برای کارسازی و استقرار دانشگاه فرهنگیان گفت: با پیگیری های انجام گرفته طی سال جاری دانشگاه فرهنگیان در شهرستان میانه مستقر و امسال با جذب ماده 28 فرایند آموزش خود را آغاز و اقدامات لازم در جهت اضافه کردن دوره چهار ساله تربیت معلم نیز انجام خواهد شد.
نماینده میانه مهمترین لازمه توانمند سازی کشور را نگاه ویژه و توانمند کردن آموزش و پرورش دانست و از پیگیری های نمایندگان برای اجرای صحیح رتبه بندی معلمان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح جایگاه اصلی معلم در سیستم آموزشی کشور مشخص شده و گامی تاثیرگذار در جهت تحول آموزش و پرورش خواهد بود.
اسماعیلی با تاکید بر توجه ویژه به محتوای تدریس و تجهیزات و تکنولوژی مورد نیاز آموزش از بررسی محتوا و شیوه های تدریس در کمیته آموزش و پرورش خبر داد و گفت: لازمه پیشبرد نظام آموزشی مشارکت و همفکری همگانی فرهنگیان، اساتید و نخبگان را می طلبد تا سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت به طور کامل اجرا شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اهمیت فارغ التحصیلی دانش آموزان با مهارت های فنی از دستگاه تعلیم و تربیت، از برنامه ریزی برای ایجاد انگیزه جهت سوق دادن دانش آموزان به رشته های فنی و هنرستانها در مجلس خبر داد و خاطرنشان کرد: با پیگیری های صورت گرفته در راستای تحقق عدالت آموزشی به عنوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری، 22دکل مخابراتی را برای نصب در روستاهای فاقد امکانات اینترنت مصوب کردیم که تا به حال 8 دکل نصب شده است و با آغاز فاز اول فیبر نوری شهری و اقدامات صورت گرفته در حوزه مخابراتی برای فراهم کردن الزامات زندگی امروزی برای مردم، میانه به عنوان یک شهر مخابراتی تبدیل خواهد شد.

احمدی مدیر آموزش و پرورش میانه ضمن قدردانی از تلاشها و اقدامات ارزشمند نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در حوزه آموزش و پرورش و پیگیری مطالبات فرهنگیان گفت: امروز شاهدیم با تعبیر حکیمانه مقام معظم رهبری که معلمان را افسران سپاه پیشرفت کشور عنوان کردند و بیانیه نمایندگان در حمایت و قدردانی از فعالیت های جهادی معلمان، نقش بی بدیل معلم به عنوان یک الگو و اسوه در جامعه بیش از پیش نمایان شده است.

در پایان جلسه احمدی مدیر آموزش و پرورش میانه به نمایندگی از فرهنگیان منطقه با اهدای لوح سپاس از مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری های مستمر مطالبات فرهنگیان و تهیه و تدوین بیانیه حمایت نمایندگان مجلس از فعالیتهای جهادی معلمان قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار