کتابخوانی،فرصت ناب این روزها

دماوند پانا - امروز هزینه خرید کتاب بالا است اما اگر مطالعه کتاب در جامعه نباشد، در آینده هزینه‌های بیشتری ایجاد خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کتابخوانی،فرصت ناب این روزها

در این روزهای کرونایی کتاب خواندن می‌تواند یک فعالیت مفید و سرگرم کننده در خانه باشد و به جای تلف کردن وقت در خانه و فکر کردن به کرونا و اخبار منفی، می‌توان با یک کتاب جذاب و استکانی چای لحظات خوبی را در کنار خانواده گذراند و از این مشکلات فرصتی طلایی برای خود ساخت. کتاب همانند یک دوست خوب این روزها بیشتر به بهبود حال روحی ما کمک می‌کند.

از مردم درباره کتابخوانی سوال کردیم و اغلب گفتند که فرصت کافی ندارند، اما بیایید از این ساعات پر مشغله ساعتی را هم برای خواندن کتاب بگذرانیم و از این گنجینه مفید بهره‌مند شویم.
حسین بشیر نویسنده، پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) طی گفت و گویی با ایرنا گفته است: امروزه کتاب در شکل سنتی و کاغذی آن در حال طی کردن برهه‌ای است که نمی‌­دانیم پایانش چیست و چقدر در آینده می‌تواند بقا داشته باشد. اگر این صورت مساله جهانی را در کنار بحران کرونا بگذاریم پی می‌بریم که برگزاری رویدادی مانند هفته کتاب شرایط خاصی را می­‌طلبد .
او در ادامه بیان کرده است: در خیلی از کشورهای دنیا روزهای قرنطینه به فرصتی برای ترویج کتابخوانی تبدیل شده و حتی در برخی از کشورها کتابخانه­‌ها تعطیل نشدند، چراکه اعتقاد دارند فرهنگ، تعطیلی‌ناپذیر است.
مهروز سلیمانی یکی از شهروندان کتابخوان نیز در باره کتابخوانی در دوران کرونا به پانا گفت: به نظر من کتاب خواندن به خواننده احساس آرامش می‌دهد ، مخصوصا در این شرایط که مردم در قرنطینه به سر می‌برند و در خانه هستند می‌توانند با خواندن کتاب خود را سرگرم کنند و روحیه خود را تقویت کنند و از خواندن کتاب لذت ببرند .
او در ادامه گفت: من در زمان اوقات فراغتم کتاب می‌خوانم و کتاب خواندن مخصوصا در این شرایط را به مردم پیشنهاد می‌کنم .


خبر‌نگار دانش‌آموز: معصومه خوبانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار