فرزندان فرج الله سلحشور به بازنویسی سریال حضرت موسی اعتراض کردند

تهران (پانا) - موسسه فرهنگی هنری تبیان (تبیان فیلم) به عنوان یادگار ارزشمند مرحوم فرج الله سلحشور طی نامه‌ای به ریاست رسانه‌ملی نگرانی فرزندان زنده یاد سلحشور را در خصوص ایجاد هرگونه تغییر و تبدیل در فیلمنامه موسی کلیم الله (ع) ابراز کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
فرزندان فرج الله سلحشور به بازنویسی سریال حضرت موسی اعتراض کردند

حجت الاسلام و المسلمین ایوب سلحشور (فرزند ارشد و وصی آن مرحوم) مستقلا طی نامه ای به نمایندگی از وراث، ضمن تشکر و قدردانی بابت اهتمام مسئولان آن سازمان برای تولید این اثر جهانی، در عین حال نگرانی و اعتراض شدید خود و خانواده را نسبت به حذف قسمت‌های زیادی از فیلمنامه و نیز ایجاد تغییرات گسترده در قالب و محتوای قسمت های باقیمانده اعلام داشته است.
وصی مرحوم سلحشور در این نامه به استناد "قانون مالکیت فکری و معنوی" به ریاست سازمان صدا و سیما متذکر شده‌ که هرگونه ایجاد تغییر، پژوهش و بازنویسی فیلمنامه مرحوم سلحشور بدون اذن و اجازه وراث، غیرقانونی و خلاف شرع تلقی می شود.
این خانواده پیگیری حقوقی بابت دخل و تصرف و تغییر در محتوای فیلمنامه را بدون اذن و اجازه، برای خود محفوظ اعلام کرده‌اند.
گفتنی است که فیلمنامه قرآنی و فاخر "موسی کلیم الله" (ع) به عنوان آخرین یادگار هنرمند فقید فرج الله سلحشور در هفتاد و دو قسمت به نگارش درآمده که مالکیت حقوقی و معنوی آن در سال ۱۳۹۰ در دفتر حقوقی و مالکیت فکری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نام مولف ثبت شده است.
اخیراً ابراهیم حاتمی‌کیا با پذیرش کارگردانی این اثر فاخر قرآنی، از پژوهش و نگارش مجدد فیلمنامه سخن گفته بود که ظاهراً این تغییرات، نگرانی خانواده فرج‌الله سلحشور را به عنوان مسئول حراست از چارچوب فکری و محتوایی آثار پدرشان به همراه داشته است.
گفتنی است که بعد از تولید و پخش موفق سریال یوسف پیامبر(ع) در داخل و خارج از کشور، جهانیان به تولید فیلمنامه فاخر موسی کلیم الله(ع) چشم دوخته اند. متن این نامه در پی می آید:

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار