دستگیری ۲۸۱ نفر از مجرمان حرفه ای، سابقه دار، مالخر و زورگیر 

تهران (پانا) - فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اجرای ششمین مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری ۲۸۱ نفر از مجرمان حرفه ای، سابقه دار، مالخر و زورگیر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری ۲۸۱ نفر از مجرمان حرفه ای، سابقه دار، مالخر و زورگیر 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی در ششمین طرح کاشف پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: این مرحله از طرح کاشف با همکاری مأموران مجاهد در مجموعه پلیس آگاهی پایتخت اجرا شد و ۲۸۱ نفر از مجرمان حرفه ای، سابقه دار، مالخران و زورگیران دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه این افراد در قالب ۶۱ باند اقدام به جرم و جنایت در پایتخت می کردند، افزود: ۲۲ باند از این ۶۱ باند مشغول به سرقت به عنف، زورگیری، موبایل قاپی و جرایم این چنینی بودند و ۱۱ باند اقدام به سرقت از منازل و اماکن می کردند، ۱۵ باند در امر سرقت خودرو مشغول بودند، ۸ باند مربوط به موضوعات جعل و کلاهبرداری بودند و ۵ باند هم اقدام به سرقت مسلحانه و آدم ربایی می کردند.

سردار رحیمی تصریح کرد: طبق اعترافات اولیه سارقان، تا به الان این ۲۸۱ سارق به ۳ هزار و ۱۷۵ فقره سرقت اعتراف کرده و ۱۰۲ نفر از آن ها قریب به ۶۸ درصد متهمان دارای سابقه هستند.

وی با بیان اینکه نکته جالب این است که در کشفیات پلیس از سارقان این بار مقادیر زیادی از طلا و ارز کشف شده است یعنی اینکه مردم طلا و ارز خود را در خانه نگه می دارند که این امری اشتباه است، افزود: در این مرحله از طرح کاشف پلیس آگاهی ۶ کیلو طلا و ۶ هزار دلار ارز خارجی کشف شده که دستگیری ۲۸۱ نفر از مجرمان حرفه ای، سابقه دار، مالخر و زورگیر رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: در این مرحله از طرح کاشف ۲۵ دستگاه خودروی مسروقه، ۲۰ دستگاه موتورسیکلت مسروقه، ۵ قبضه سلاح گرم، ۵۰ قبضه سلاح سرد، ۱۲۰ دستگاه موبایل سرقتی، ۳۶ دستگاه ساعت مچی گران‌قیمت و هزار قلم انواع لوازم مرتبط با خودرو از سارقان کشف شده است.

وی افزود: یک باند سه نفره که ۱۴ کیلوگرم طلا را سرقت کرده بودند، دستگیر و همچنین یک باند ۶ نفره سارقان مسلح که در مناطق شرقی تهران اقدام به سرقت می کردند نیز دستگیر شدند. که تاکنون به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کرده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری قاتل شیما دختر ۱۶ ساله که وی به تازگی محل دفن پیکر مقتوله را لو داده است، بیان کرد: در پرونده ای که مورد بررسی ماموران انتظامی قرار گرفت مشخص شد که فردی ۶۱ ساله با اغفال دختر ۱۶ ساله به نام شیما، او را به منزل برده و به او تعرض کرده و سپس او را به قتل رسانده است. متهم حدود یک سال پیش دستگیر شده بود اما در اعترافاتش صحبتی از محل دفن پیکر این دختر ۱۶ ساله بیان نکرده و آدرس های اشتباه اعلام می کرده است؛ اما چند روز قبل لب به اعتراف گشود و محل دقیق اختفای جنازه شیما را لو داد.

سردار رحیمی ادامه داد: یک باند ۱۰ نفره سرقت که همگی اعضای آن سابقه دار هستند در این مرحله از طرح کاشف دستگیر شدند که اعضای این باند با اقدامات خشن و تخریب منازل شهروندان اقدام به سرقت می کردند. متهمان این باند تاکنون به ۲۰ فقره سرقت اعتراف کرده اند. همچنین یک باند چهار نفره مأمورنما نیز شناسایی و اعضای آن دستگیر شده اند.

وی با اشاره به دستگیری اعضای یک باند 10 نفره سرقت موتورسیکلت که تا به امروز ۱۵ دستگاه موتورسیکلت را به سرقت برده بودند، دستگیر شدند، افزود: 15 دستگاه موتورسیکلت از مخفیگاه متهمان کشف شد. همچنین اعضای یک باند سرقت که قصد سرقت مسلحانه داشتند، قبل از عملیات توسط ماموران پلیس آگاهی شناسایی شدند که از این باند یک قبضه سلاح کمری، شوکر، چاقو و دیگر اقلام کشف شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه شرکت های لیزینگی جعلی هستند و مردم فریب فروش شرکت های لیزینگی را نخورند، اظهار کرد: اغلب این شرکت ها به دروغ طرح های وسوسه کننده ای را اعلام می کنند و مردم را به روش های مختلف به دام می اندازند.

وی افزود: طی یک ماه گذشته طرح ویژه جهادی برای جرم و جنایت در پایتخت اجرا شد که محصول این طرح کاهش ۱۱ درصدی وقوع جرایم نسبت به ماه گذشته و ۱۳ درصدی افزایش کشف اموال مسروقه بوده است همچنین درمجموع از ابتدای سال تاکنون ۲۱ درصد جرایم جنایی در پایتخت کاهش داشته و ۱۲۴ درصد افزایش در زمینه کشفیات اموال مسروقه داشته ایم.

سردار رحیمی با اشاره به ادامه دار بودن محدودیت های کرونایی در پایتخت، گفت: این محدودیت ها در پایتخت همچنان ادامه دارد و اگر کسی از ساعت 21 شب تا ۴ بامداد در خیابان ها تردد کند قطعا توسط دوربین ها جریمه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار