آیدین ارجمندی: دلیل عدم رشد پیامرسان های داخلی فیلتر شدن پیام رسانهای خارجی بود

برگزیده بخش مسابقه مردمی جایزه استیکر: پیام‌رسان‌های داخلی فعالیت خود را گسترش دهند

تهران (پانا) - برنده جایزه بخش مسابقه مردمی در اولین جایزه سال «استیکر» موفقیت پیام‌رسان‌های داخلی را در گرو گسترش فعالیت‌ها و ایده‌پردازی برای ارائه قابلیت‌ها و امکاناتشان به مردم دانست.

کد مطلب: ۱۱۴۵۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد
آیدین ارجمندی: دلیل عدم رشد پیامرسان های داخلی فیلتر شدن پیام رسانهای خارجی بود

آیدین ارجمندی برگزیده مردمی نخستین جایزه سال «استیکر» در گفت‌وگو با پانا درباره تاثیر دریافت این جایزه بر روند ادامه فعالیتش در این حوزه گفت: طبیعتا اینکه مردم استیکر مرا پسندیده بودند در روند کارم تاثیرگذار بود و این جایزه موجب شد با انگیزه بیشتری به کارم ادامه دهم، کارهای بیشتری در این زمینه انجام دهم و امیدوار باشم که مردم از این آثار هم خوششان بیاید.
وی که فعالیت عمده‌اش در زمینه طراحی صنعتی است درباره استفاده از استیکرهای ایرانی و پیام‌رسان‌های ایرانی همچون آیگپ گفت: چنانچه استفاده از پیام‌رسان ایرانی آن حسی که احتمالا به واسطه فیلتر شدن پیام‌رسان‌های خارجی ایجاد می‌شود تداعی نکند، خیلی اتفاق خوبی خواهد افتاد.
این طراح اظهار کرد: به دلیل اینکه این دو اتفاق با هم هم‌ردیف شده‌اند و زمانی ما به فکر طراحی و راه‌اندازی پیام‌رسان‌های داخلی افتادیم که همزمان با فیلتر شدن پیام‌رسان‌های خارجی بود، مقداری این دو اتفاق در کنار هم از آن شکوفایی که باید برای پیام‌رسان‌های داخلی رخ دهد، کم کرد.
وی ادامه داد: به همین دلیل پدیده‌های خوبی مثل استیکر بومی و شخصیت‌های دوست‌داشتنی ایرانی که می‌توانند در مجموعه استیکرهای رایج باشند، ممکن است تحت تاثیر این حس قرار بگیرند و آنطور که باید از سوی مردم با اقبال و توجه روبه‌رو نشوند.
این هنرمند که امسال نیز در تلاش است تا استیکر جدیدش را در مهلت باقیمانده به دومین جایزه سال «استیکر» برساند درباره جذابیت و جدی‌بودن مقوله طراحی استیکر برای هنرمندان ایرانی گفت: برگزاری مسابقه‌ای در این حوزه با عنوان جایزه سال «استیکر» سال گذشته برای نخستین بار اتفاق افتاد. این رویداد برای اولین بار تصویرسازها را به صورت جدی به این سمت برد، هرچند فکر می‌کنم در فاصله اتمام مسابقه سال گذشته تا شروع فراخوان دوره جدید قدری فروکش کرد، زیرا پلتفرمی که استفاده از استیکر در آن رایج است، تلگرام است که استفاده از آن مثل قبل راحت نیست و پیام‌رسان‌های ایرانی هم در این فاصله اتفاق خاصی را رقم نزدند.
وی در پایان اظهار کرد: گمان می‌کنم اگر پیام‌رسان‌هایی همچون آیگپ که ظرفیت لازم را دارند قدری فعالیت خود را گسترش دهند، موفقیت‌های چشمگیری خواهند داشت. به عنوان مثال برگزاری یک بخش مسابقه به‌عنوان جایزه مردمی، موجب شد یک سری از افرادی که احتمالا هیچ بینشی نسبت به پیام‌رسانی مثل آیگپ نداشتند، حداقل برای اینکه در نظرسنجی شرکت کنند و به دوستان و آشنایان خود که در این مسابقه شرکت کرده بودند، رای بدهند، این پیام‌رسان را نصب کردند و همین امر باعث شد که یک تعدادی از افراد با این پیام‌رسان و قابلیت‌ها و امکاناتش آشنا شوند که شاید هنوز هم بخشی از این افراد آیگپ را در گوشی خود نگه داشته باشند و از آن استفاده کنند.
دومین جایزه سال «استیکر» به دبیری سید مسعود شجاعی طباطبایی از مهرماه 1399 آغاز شده و تا 23 دی‌ماه سال جاری، همزمان با روز جهانی استیکر که اختتامیه این مراسم برگزارمی‌شود، ادامه خواهد داشت.
آخرین مهلت ارسال آثار برای حضور در دومین دوره جایزه سال «استیکر» 21 آذرماه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار