زیربنای توسعه در همه ابعاد جامعه، فرهنگ سازی است

کلات(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش کلات در خراسان رضوی در دیدار با رئیس دادگستری این شهرستان عنوان کرد زیربنای توسعه در همه ابعاد جامعه، فرهنگ سازی است.

کد مطلب: ۱۱۴۵۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
زیربنای توسعه در همه ابعاد جامعه، فرهنگ سازی است

مدیر آموزش و پرورش کلات به همراه اعضای شورای معاونین این مدیریت با رئیس دادگستری شهرستان کلات دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار رمضان پروانه مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان ضمن عرض تبریک انتصاب رئیس دادگستری شهرستان به ارائه گزارشی از برنامه ها و اقدامات آموزش و پرورش در حوزه های عمرانی، پرورشی و آموزشی پرداخت و گفت: آموزش و پرورش و دستگاه قضا در بسیاری از حوزه ها ماموریت های مشترکی دارند از جمله پیشگیری از آسیب های اجتماعی که باید با همراهی و همدلی باعث کم رنگ تر شدن و از بین رفتن بسیاری از مشکلات شود و این اقدامات موجب ایجاد امید در دل دانش آموزان و مردم خواهد بود .

وی در ادامه بیان کرد: اقداماتی که دستگاه قضا در حوزه پیشگیری انجام داده است کاملا مشهود و مطلوب است ، ما امیدواریم با تعاملات فی مابین در همه زمینه ها مسائل را به نحو احسن پیش ببریم.

پروانه در این دیدار گفت: زیربنای توسعه در همه ابعاد، فرهنگ سازی است و این مقوله زمانبری است که اگر به درستی انجام شود نتایج درست ، ماندگار و طلایی را به دنبال خواهد داشت و این نیازمند عزم همگانی و یک کار تیمی است و ما در دستگاه تعلیم و تربیت توانسته ایم به خوبی با روحانیت، شوراها و دستگاه های متولی امر فرهنگ سازی ارتباط موثری را برقرار کنیم و تمام سعی ما جلوگیری از بروز هر گونه آسیب اجتماعی و ناهنجاری است.

در ادامه این دیدار محسن علیزاده رئیس دادگستری شهرستان نیز ضمن اشاره به رسالت معلمان و تاثیر گذاری آنان در بسیاری از موضوعات بر همکاری مجدانه بین دو دستگاه در ماموریت های مشترک تاکید و بیان کرد: خوشبختانه در طول مدت خدمتی که تا الان در کلات داشته ایم شاهد هستیم که این شهرستان دارای مردمانی به دور از نابهنجاری و کاملا اجتماعی هستند و این دغدغه مندی ما را نسبت به خیلی از موارد و مسائل کم کرده است.

رئیس دستگاه قضای شهرستان لازمه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را همراهی و همدلی میان تمامی دستگاه های متولی امر فرهنگ سازی و تربیتی عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش در کنار روحانیت، ائمه جماعات و دستگاه های فرهنگی برای رفع مشکلات و نابهنجاری ها نقش بسزایی دارد، چرا که هر فردی که پا به جامعه می گذارد از مدارس باید عبور کنند.

وی در ادامه به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد بر اهمیت لزوم آموزش بین دانش آموزان تاکید کرد و افزود: در جامعه اسلامی موضوع عفاف و حجاب برای ما مهم است و نهادینه کردن این امر بر عهده آموزش و پرورش می باشد که خوشبختانه این دستگاه در شهرستان کارهای فرهنگی و پرورشی موثری را انجام داده است.

علیزاده موضوع فضای مجازی را یکی از دغدغه های‌مهم دانست و بیان کرد: شیوع بیماری کرونا اگر نامهربانی ها،اتفاقات ناگوار و نابهنجاری های زیادی براین جامعه تحمیل کرد اما مزیت هایی نیز داشت، ما در دستگاه قضا از این فرصت به خوبی استفاده کرده ایم، بدین نحو که امکان برگزار جلسات رسیگی به صورت الکترونیک در دادگستری کلات فراهم شده، اما با توجه به دلیل عدم زیرساختهای لازم در شهرستان همچنان با مشکلاتی روبرو هستیم .

وی در پایان تشریح کرد: با تمام توان در کنار آموزش و پرورش هستیم و با دست در دست هم قرار دادن می توانیم امید را در دل دانش آموزان پررنگ کرده و مشکلات و آسیب های اجتماعی را به حداقل برسانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار