به مناسبت گرامی داشت هفته ملی و روز معلولان استودیو خبری، تحلیلی، تصویری نگاه برگزار کرد؛

دانش‌آموز نخبه نابینا: افراد نمی‌دانند در برخورد با افراد کم‌بینا یا نابینا چگونه عمل کنند

تهران (پانا) -به مناسبت گرامی داشت هفته ملی و روز معلولان، استودیو خبری، تحلیلی، تصویری نگاه با همکاران و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه گفتگو کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۹۶۷
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز نخبه نابینا: افراد نمی‌دانند در برخورد با افراد کم‌بینا یا نابینا چگونه عمل کنند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش،مجله خبری تحلیلی و تصویری نگاه، به مناسبت گرامی داشت هفته ملی و روز معلولان از معلمان و دانش آموزان با نیازهای ویژه و موفق این حوزه دعوت کرد تا ضمن حضور در گفتگوی صمیمی به همین مناسبت، دلایل موفقیت خود را در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی به همراه نیازهای خود بازگو کنند.

بر اساس این گزارش؛ در این برنامه مهدی نوروزبیگی، دانش‌آموز مقطع دوم متوسطه از مدرسه نابینایان خزائلی، میهمان ویژه استودیو نگاه بود . این دانش‌آموز علاوه بر کسب رتبه تحصیلی موفق به کسب مهارت درزمینه موسیقی و کامپیوتر شده است.

نوروز بیگی در بخشی از سخنان خود گفت: برای افراد نابینا و کم‌بینا مشکلات محیطی زیادی وجود دارد این مشکلات نه‌تنها در مدرسه بلکه در سطح جامعه هم به‌وضوح به چشم می‌خورد برای مثال تردد در مسیر پیاده‌رو، عبور از پل‌ها و ... به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که فقط افراد سالم می‌توانند از آن به‌راحتی استفاده کنند و مناسب‌سازی‌های لازم برای استفاده نابینایان و حتی کم‌بینایان در آن انجام‌نشده است.

وی با اشاره به ضعف فرهنگی جامعه در برخورد با افراد با نیازهای ویژه تصریح کرد: معتقدم حادترین مشکل در کشور ما این است که برای برخورد با نابینایان یا افراد کم‌بینا فرهنگ‌سازی نشده است و اغلب افراد نمی‌دانند در برخورد با افراد کم‌بینا یا نابینا باید چگونه عمل کنند یا چگونه می‌توانند به این فرد کمک کنند؟ و لازم است این فرهنگ‌سازی از آموزش‌وپرورش شروع شود و در کتاب‌های درسی وارد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار