زاهدان و زابل از وضعیت قرمز خارج شدند

گروه شغلی ۲ براساس تصمیم فرمانداری‌ها فعالیت می‌کنند

زاهدان (پانا) - سخنگوی ستاد مدیریت کرونا و مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان‌ و بلوچستان اعلام کرد هم‌اینک زاهدان و زابل از وضعیت قرمز کرونا به نارنجی تغییر یافته است. بنابراین الزامات و محدودیت‌های حوزه هشدار نارنجی باید در این شهرها از طریق دستگاه‌های اجرایی و اصناف انجام شود.

کد مطلب: ۱۱۴۴۹۶۱
لینک کوتاه کپی شد
زاهدان و زابل از وضعیت قرمز خارج شدند

به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان عباسعلی ارجمندی اظهار کرد: وضعیت شهرهای سیستان و بلوچستان کماکان شکننده بوده و به گونه‌ای نیست که از ویروس کرونا گذر کامل اتفاق افتاده باشد.

وی افزود: در بخش محدودیت‌های تردد درون شهری از ۲۱ تا چهار صبح برای شهرهای نارنجی همچنان وجود داشته و برای تردد بین‌شهری نیز محدودیت و الزاماتی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا سیستان ‌و بلوچستان بیان کرد: حوزه آموزشی در شهرهای با وضعیت نارنجی تعطیل بوده اما در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش موضوع فضای مجازی و بحث آموزش از طریق این فضا باید دنبال شود.

وی تصریح کرد: مردم همچنان باید از دورهمی‌ها پرهیز کنند زیرا طبق آمار و بررسی‌های انجام شده در حوزه پژوهشی ۵۱ تا ۵۵ درصد از مبتلایان به کرونا در این دورهمی‌ها اتفاق افتاده است.

ارجمندی خاطرنشان کرد: محدودیت حضور در آرامستان‌ها و تالارهای عروسی همچنان وجود دارد و مردم از برگزای عروسی‌ها و مراسمات خودداری کرده و در صورت تمایل به برگزاری این گونه مراسم‌ها دورهمی‌های مربوطه در تالارها نباشد و در منازل و با کمترین جمعیت ممکن برگزار شود.

وی تاکید کرد: مردم همچنان بحث فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان را حتما در دستور کار داشته باشند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا سیستان‌ و بلوچستان بیان کرد: تصمیم‌گیری در مورد موضوع گروه شغلی ۲ بر عهده مجموعه فرمانداری‌ها گذاشته شد تا در صنوفی که آسیب وجود ندارد یا کمترین آسیب وجود دارد بر همین اساس عمل کنند.

وی تاکید کرد: اگر تمامی مردم پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند با یاری خداوند آمار رو به کاهش رفته و ضعیت شهرهای سیستان‌وبلوچستان بهتر و به ثبات خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار