طرح مدرسه خوانا در 200 مدرسه ابتدایی سیستان و بلوچستان اجرا می شود

زاهدان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از اجرای طرح مدرسه خوانا در 200 مدرسه ابتدایی این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح مدرسه خوانا در 200 مدرسه ابتدایی سیستان و بلوچستان اجرا می شود

زهرا برهان زهی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: طرح مدرسه خوانا یکی از 25 طرح تحولی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری است.

وی افزود: این طرح با هدف رشد مهارت‌های گوش دادن، آداب سخن گفتن، ارتقای مهارت‌های اجتماعی نوآموزان، بهبود و ارتقای کیفیت خواندن، بهبود و ارتقای کیفیت مهارت نوشتن در ابعاد درست خوانی، درک مطلب، خواندن انتقادی و نظر دادن ویژه دانش آموزان در دوره پیش دبستان و دانش آموزان دوره ابتدایی اجرا می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 67 هزار و 256 دانش آموز مقطع ابتدایی استان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند، تصریح کرد: طرح مدرسه خوانا از اول دی ماه همزمان با سراسر کشور در 200 مدرسه ابتدایی استان با بیش از 2 هزار کلاس اجرا می‌شود.

برهان زهی با بیان اینکه دوره آموزشی ویژه مجریان طرح در شهرستان ها، مناطق و مدارس مجری از 17 تا 27 آذر ماه در حال برگزاری است، خاطر نشان کرد: هزار و 900 معلم ابتدایی در این طرح آموزش های لازم را فرامی‌گیرند.

وی افزود: پیش از این در آبان ماه سال جاری نیز دوره آموزشی توجیهی ویژه مدرسان استانی برگزار شد که هم اکنون این افراد در حال آموزش دادن به مجریان در شهرستانها و مناطق هستند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: درباره نحوه اجرای این طرح بنا بر وضعیت شیوع ویروس کرونا در زمان برگزاری و بر اساس سناریوهای فعالیت مدارس در شرایط قرمز، زرد و سفید تصمیم گیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار