دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برای اولین بار وارد نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک شد

تهران (پانا) - دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی توانست برای اولین بار در نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک ۲۰۲۰ نمایه شود و در اولین حضور خود توانست در جایگاه ۱۶ کشور (از میان ۴۱ دانشگاه در ایران) و رتبه ۵۲۶ جهانی قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برای اولین بار وارد نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک شد

به گزارش دفتر همکاری های علمی و روابط بین الملل دانشگاه شهید رجایی، لازم به ذکر است، رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» توسط دانشگاه دولتی اندونزی انجام می‌شود. این رتبه‌بندی با هدف ارائۀ چشم‌اندازی جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعۀ پایدار در دانشگاه‌های کشورهای مختلف راه‌اندازی شده است. «گرین‌متریک» ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاستگزاران در محیط‌های دانشگاهی فراهم آورده و سالانه بیش از ۱۰هزار مؤسسه توسط این نظام رتبه‌بندی ارزیابی می‌شوند که فهرست ۹۲۲ مؤسسه برتر بر روی وبگاه موسسه رتبه‌بندی گرین‌متریک به آدرس (greenmetric.ui.ac.id) منتشر می‌شود.

همایش گرین‌متریک هر سال به میزبانی رتبه‌های برتر گرین‌متریک به منظور به اشتراک گذاشتن تجربیات دانشگاه‌ها در زمینه مسائل محیط زیستی، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و آّب و سایر شاخص‌ها برگزار می‌شود. در این همایش‌ها، دانشگاه‌های برتر هر کشور درباره فعالیت‌های سبز دانشگاه‌هایشان توضیح می‌دهند. میزبان همایش گرین‌متریک ۲۰۱۹، دانشگاه زنجان بود و این همایش به دلیل شرایط همه‌گیری بیماری کوید ۱۹، به صورت مجازی برگزار شد.

ثبت نام دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در سامانه نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک در اردیبهشت ۱۳۹۹ انجام شد، پس از بارگذاری اطلاعات مرحله اول، از اواخر خرداد ۱۳۹۹ جمع‌آوری، تدوین و ترجمه مستندات آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار