اطلاعیه شماره ۲۸ دوره مهارت آموزی، اطلاعیه شماره ۳ اصلح؛

مقررات آزمون مهارت‌آموزان آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان اعلام شد

تهران (پانا) - زمان تست ورود و احراز هویت پیامکی، دریافت متن سناریوهای عملکردی، زمان بندی آزمون و تمهیدات ویژه مهارت آموزان با نیازهای ویژه برای شرکت در آزمون کتبی اصلح در روز جمعه 21 آذرماه 1399 مشخص شد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مقررات آزمون مهارت‌آموزان آزمون اصلح دانشگاه فرهنگیان اعلام شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، با توجه به برگزاری آزمون کتبی اصلح ویژه مهارت‌آموزان حرفه معلمی (موضوع ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان) در روز جمعه 21 آذرماه 1399 توجه مهارت‌آموزان به نکاتی مهم جلب می‌شود:

ضروری است تمامی مهارت‌آموزان مشمول آزمون کتبی اصلح، اعم از تمامی مهارت‌آموزان ورودی سال 1398 و مهارت‌آموزان باقیمانده از فرایند ارزشیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای سال‌های گذشته، بعد از ظهر روز چهارشنبه 19 آذرماه از ساعت 14 تا 19 با مراجعه به سایت آزمون‌های الکترونیکی دانشگاه فرهنگیان به آدرس azmoon.cfu.ac.ir، پس از ورود (با کد ملی و شماره دانشجویی) و اقدام به احراز هویت پیامکی، با تکمیل فرم اطلاعات حرفه‌ای، فایل سه سناریوی آزمون را دریافت کرده و با مطالعه و بررسی آن، برای روز آزمون آمادگی لازم را جهت پاسخگویی به سؤالات احتمالی ذیل سناریوها پیدا کنند. توصیه می‌شود مهارت‌آموزان نسخه پرینت‌شده این سناریوها را برای روز آزمون در اختیار داشته باشند. لازم به ذکر است در جلسه آزمون پیش از ورود به بخش سؤالات مربوط به سناریوها، زمانی برای مرور این فایل اختصاص یافته است، لکن حین پاسخگویی به سؤالات مربوط به هر سناریو، زمانی برای مراجعه به سناریوها در نظر گرفته نمی‌شود. تأکید می‌شود مسئولیت مراجعه نکردن به سایت آزمون در تاریخ مورد نظر و انجام نشدن هریک از مراحل تست ورود، احراز هویت پیامکی، تکمیل فرم و دریافت سناریوها برعهده شخص مهارت‌آموز است.

چنانچه برخی مهارت‌آموزان به هر دلیل امکان ورود به سامانه آزمون را برای احراز هویت پیامکی نداشتند، صرفا از طریق ارسال پیام و یا تماس با شماره نماینده هوشمندسازی اعلام شده توسط استان خود پیگیری نموده و از هر گونه تماس با شماره‌های سازمان در این زمینه خودداری نمایند. برای دریافت شماره تماس در روز چهارشنبه به سایت معاونت نظارت دانشگاه و سایت مدیریت پردیس‌های استان خود مراجعه کنید.

سامانه آزمون از دو روز قبل فعال است و فرایند آزمون روز جمعه ساعت 9 صبح آغاز می‌شود. پس از اطمینان از ورود نهایی به سایت و احراز اصالت ورود، مهارت‌آموزان امکان ورود به سامانه آزمون را خواهند داشت. چنانچه مهارت‌آموزان پس از زمان آغاز بخش نخست آزمون کتبی وارد سامانه شوند، زمان مورد نظر ذخیره نشده و زمان بسته‌شدن آن بخش آزمون تغییری نخواهد کرد. همچنین 5 دقیقه پس از شروع هر بخش آزمون کتبی، امکان ورود مهارت‌آموزان به سامانه وجود نخواهد داشت. لذا توصیه می‌شود مهارت‌آموزان محترم از روزهای قبل، از تمهیدات لازم برای ورود با کیفیت به جلسه آزمون اطمینان حاصل نموده و ابتدای صبح نیز اتصال خود به سامانه آزمون را بررسی کرده و پیش از آغاز زمان آزمون، وارد سامانه شوند. بدیهی است این مرکز در قبال نحوه ورود و کیفیت اتصال اینترنتی مهارت‌آموزان و تأخیر در ورود به سایت مسئولیتی ندارد.

از آنجا که پاسخ هر سؤال به صورت مجزا توسط مهارت‌آموز ثبت می‌شود و هر گونه قطع ارتباط مرورگر مورد پایش قرار می‌گیرد، در صورت ورود اولیه و قطع شدن ارتباط، در هر لحظه امکان ورود مجدد به سایت وجود دارد و تا پایان زمان آن بخش از آزمون، سؤالات از همان نقطه قطع ارتباط (آخرین سؤالی که پاسخ آن ثبت نشده است) ادامه خواهد یافت. همچنین امکان بازگشت به سؤالات قبلی و اصلاح پاسخ برای مهارت‌آموزان وجود ندارد.

از آنجا که تجربه اندکی در برگزاری آزمون‌های ملی و سرنوشت‌ساز و خصوصا آزمون‌های منتج به ارائه گواهی صلاحیت به شیوه مجازی وجود دارد و همچنین با در نظر گرفتن شرایط مهارت‌آموزان در دسترسی به امکانات هوشمند پیشرفته، در این آزمون از برخی پروتکل‌های مقدور استفاده شده است. ضروری است مهارت‌آموزان محترم از هر گونه حاشیه دور شده و صرفا با اتکا به دانش و مهارت خود اقدام به پاسخگویی نمایند و این مرکز در قبال متضرر شدن مهارت‌آموزان در این زمینه مسئولیتی ندارد. لازم به ذکر است با توجه به پایش‌های مراجع ذی‌ربط و تحلیل پاسخ‌های رسیده، اقدام به شناسایی افراد متخلف انجام شده و در صورت گزارش هرگونه تخلف کلی یا جزئی، گواهی صلاحیت حرفه‌ای و گواهی گذراندن دوره مهارت‌آموزی متخلفین، در هر مرحله‌ای از خدمت، ابطال شده و امتیازات آن از فرد متخلف سلب می‌شود و مسئولیت آن نیز بر عهده شخص مهارت‌آموز خواهد بود. اقدامات لازم در این زمینه توسط مراجع ذی‌صلاح انجام می‌شود.

سؤالات آزمون کتبی ارزشیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای با هزینه وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه تهیه شده و کاملا محرمانه تلقی می‌گردد. لذا بدیهی است در اختیار قراردادن این سؤالات از طریق سامانه مجازی آزمون صرفا جهت پاسخگویی شخصی مهارت‌آموزان است و هر گونه انتشار کلی و جزئی آن، حتی در حدّ یک سؤال و در گروه‌های کوچک، مصداق عمل مجرمانه تلقی می‌گردد و علاوه بر سلب حقوق ذکر شده در بند قبل، علیه فرد متخلف اقدامات قضائی لازم نیز انجام خواهد شد.

مهارت‌آموزان با نیازهای ویژه (معلولیت‌هایی که شرایط و ضوابط استفاده از منشی را دارند)، چنانچه مایل به بهره‌مندی از زمان بیشتر جهت پاسخگویی (به میزان 25 درصد بیشتر از زمان در نظر گرفته شده برای آزمون) هستند، لازم است طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه، 18 و 19 آذرماه از ساعت 8 صبح تا 16 با مراجعه به سایت معاونت نظارت و یا سایت مدیریت پردیس‌های استان خود و تماس با شماره تلفن در نظر گرفته شده و ارسال مدارک، هماهنگی لازم را جهت حضور در یکی از پردیس‌ها یا مراکز دانشگاه فرهنگیان انجام دهند. بدیهی است برای آزمون مجازی در خارج پردیس‌ها یا مراکز دانشگاه، هیچگونه زمان اضافی برای مهارت‌آموزان با نیازهای ویژه لحاظ نخواهد شد. همچنین بدون هماهنگی در زمان یادشده نیز زمان اضافی در سایت آزمون اعمال نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار