حمیدرضا پگاه: شانس تاثیر بسیاری درآینده یک بازیگر دارد

تهران (پانا) - حمیدرضا پگاه ، بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون در رادیو نمایش از بازیگری و علاقه اش به سایر هنرها گفت.

کد مطلب: ۱۱۴۴۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
حمیدرضا پگاه: شانس تاثیر بسیاری درآینده یک بازیگر دارد

حمیدرضا پگاه بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون در گفت و گو با برنامه رادیویی «استودیو هشت» رادیو نمایش گفت : در ابتدای کارش در تلویزیون دستیار تهیه کننده بود و به صورت خیلی اتفاقی ، با یک پیشنهاد کاری از طرف آقای مسعود فروتن ، در سریال دلِ ششم ، از سر کنجکاوی وارد حرفه بازیگری شد و بعد به دلیل علاقه مند شدنش به این حرفه و پیشنهادهای بعدیش ، به کلاس های فن بیان رفت و دوره های بازیگری را دید و اولین حضورش در تلویزیون در سال ۷۲ - ۷۳ بود .

وی در ادامه افزود : از جذابیت های کار بازیگری خلق شخصیتی است که روی کاغذ است و بازیگر به آن جان می بخشد .

به گفته وی ؛ این جذابیت ها فقط در کار بازیگری است و فکر نمی کند در بخش های دیگر از این دست ، جذابیت ها وجود داشته باشد .

پگاه در مورد نوع شخصیت خود گفت : که خیلی آدم شلوغی نیست اما در بازیگری ، شخصیت ، بستگی به نقش دارد و غیر از آن ، شخصیتش ، بستگی به حس و حال و فضایی که در آن قرار می گیرد دارد .

وی همچنان ادامه داد که ؛ به هنرهای تجسمی علاقه مند است چون بر خلاف کار بازیگری که حتما باید یک تیم ۱۰ ، ۱۵ نفری در کنار هم باشند تا کاری انجام شود ، هنرهای تجسمی به صورت انفرادی شکل می گیرند و همین مورد برایش بسیار جذاب است و به دلیل علاقه اش همیشه پیگیر این هنر بوده اما توانایی انجام آن را نداشته است .

پگاه در مورد نقش هایی که تا به حال بازی کرده گفت : از بین نقش هایش ، نقشی که در فیلم «تفنگ سر پر» داشت را دوست دارد چون در آن فیلم نقش اصلی را بر عهده داشته و در کنار یک کارگردان ، نویسنده و بازیگران درجه یک کار کرده است .

وی همچنان گفت : در بین بازیگران ، بازیگر مورد علاقه اش مرحوم خسرو شکیبایی است.

پگاه در جواب این سوال که آیا بازیگری زندگی کردن است ، گفت : اعتقادی به این جمله ندارد چون به واسطه شرایطی ، صحنه ای بازسازی می شود و باید احساسی در آن صحنه اجرا شود در نتیجه نمی توان گفت که نقش بازیگر را با خودش می برد ، نقش ها روی روحیات بازیگر و ناخودآگاه او اثر می گذارد اما اینطور نیست که بازیگر آگاهانه شرایط روحی خود را تغییر دهد تا به نقش نزدیک شود .

پگاه در آخر به جوانان علاقه مند به حرفه بازیگری توصیه کرد که ؛ هر آدمی در زندگی باید کاری را انجام دهد که به آن علاقه دارد چون زندگی ارزش این را ندارد که عمری ، کاری را که دوست نداری انجام دهی ،اگر علاقه به بازیگری واقعی باشد اتفاق های مثبتی پیش می آید چون استعداد ، همه بازیگری نیست و پشتکار هم اهمیت خاصی دارد و در نهایت و بدون هیچ تعارفی باید گفت که شانس هم نقش مهمی در بازیگر شدن دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار