معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ؛

لایروبی رودخانه ها و هوشیاری مدیریت شهری برای فصل زمستان

دستگاه های امدادرسان آمادگی کامل دارند

ارومیه (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به فرارسیدن فصل زمستان و آغاز بارش برف و باران بر آمادگی کامل دستگاه های امدادرسان، لایروبی رودخانه ها و هوشیاری مدیریت شهری تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
لایروبی رودخانه ها و هوشیاری مدیریت شهری برای فصل زمستان

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، آیدین رحمانی در جلسه مدیریت بحران استان ضمن قدردانی از تلاش نیروهای امدادی و خدمات رسان در این ایام، بر آمادگی بیشتر آنان برای فصل زمستان و ارائه خدمات مطلوب به مردم در زمان بارش برف و باران تاکید کرد و گفت: دستگاه های خدمات رسان و بویژه شهرداری ها باید با استفاده از داده ها و پیش بینی های شرایط آب و هوایی سازمان هواشناسی تدابیر لازم را مدنظر داشته باشند تا بتوانند با سطح آمادگی بیشتر به مردم خدمات ارائه دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محدودیت های تردد در جاده های استان به دلیل مقابله با شیوع بیماری کرونا، ادامه داد: به دلیل کاهش تردد در جاده ها بویژه در روزهای برفی امکان یخ زدگی جاده ها بیشتر خواهد بود، بنابراین ضروری است دستگاه هایی همچون راهداری و حمل و نقل جاده ای و هلال احمر از تمامی ظرفیت های خود برای امداد رسانی و اسکان اضطراری مسافران بهره گیرند.

معاون استاندار گفت: شرکت آب منطقه ای باید با تجهیز ماشین آلات نسبت به لایروبی رودخانه های پرخطر برای ایام پیش رو اقدام کند.

رحمانی افزود: مدیریت شهری باید آمادگی لازم را داشته باشد تا در مواقع بارش دچار بحران نشود.

وی هماهنگی بین بخشی و برنامه ریزی مناسب برای فصل زمستان را یک اصل اساسی دانست و گفت: دستگاه های خدمات رسان و امدادی باید نسبت به اشتراک گذاری اطلاعات، داده ها و ظرفیت ها اهتمام ورزند.

در این جلسه گزارش اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای استان، هلال احمر استان و شهردای های ارومیه و پیرانشهر در خصوص اجرای طرح های زمستانی ، میزان آمادگی و برنامه های پیشیگرانه در فصل زمستان ارائه شد.

همچنین در این جلسه اعضا بعد از استماع گزارش و درخواست نماینده مردم شهرستان سلماس در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان و معاون شرکت آب منطقه ای استان در خصوص اهمیت بازسازی سد دیر علی در مقابله با سیلاب های فصلی و تامین آب کشاورزی منطقه، با بازسازی این سد موافقت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار