مدیرکل زنان و خانواده استانداری تهران تاکید کرد

لزوم توانمندسازی زنان در ندامتگاه ها

تهران (پانا)- مدیرکل زنان و خانواده استانداری تهران، توانمندسازی زنان در ندامتگاه ها و ارائه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای را عامل ضروری برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی پیش روی آنان بعد از خروج از زندان دانست.

کد مطلب: ۱۱۴۴۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توانمندسازی زنان در ندامتگاه ها

به گزارش ایسنا، ثریا شارقی در جلسه اداره کل امور زنان استانداری تهران، گفت: بسیاری از زنان زندانی، پس از خروج از ندامتگاه، بدون هیچ برنامه ای وارد جامعه می شوند و در شرایطی که بسیاری از آنها سرپرست خانواده نیز هستند، نمی توانند زندگی خود و خانواده شان را اداره کنند. بنابراین بسیار ضروری است که در زمانی که در ندامتگاه هستند، بتوانند در زمینه های شغلی مورد علاقه خود مهارت پیدا کنند تا در آینده با ایجاد اشتغال برای خود و حتی اعضای خانواده شان از آسیب های جدی که این خانواده ها را تهدید می کند در امان بمانند.

وی با اشاره به مشکلاتی نظیر کمبود مربی آموزش فنی و حرفه ای در ندامتگاه ها گفت: در جلسه مشترکی که با موضوع بررسی مشکلات آموزشی و توانمندسازی زنان در ندامتگاه ها و با حضور مدیران کل زندان ها و فنی و حرفه ای استان برگزار شد، مقرر شد اداره کل فنی و حرفه ای استان با اعلام فراخوان برای مربی های مورد تایید فنی و حرفه ای داوطلب برای کار در ندامتگاه و همچنین استفاده از مربیان بازنشسته، مشکل کمبود مربی در زندانها را حل کند.

مدیرکل زنان و خانواده استانداری تهران در ادامه حمایت از اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار و آسیب دیدگان اجتماعی را بسیار ضروری دانست و افزود: در حال حاضر طرح های مناسبی برای حمایت از این افراد به ویژه با توجه به شرایط اقتصادی نامناسب برخی خانواده ها در این روزهای شیوع بیماری کرونا در نظر گرفته شده است. بر اساس تفاهم نامه هایی که با بانک ها منعقد شده ، تسهیلات کم بهره مختلفی هماهنگ کرده ایم که در اختیار این افراد قرار گیرد.

شارقی تاکید کرد: در نظر داریم با هماهنگی کارآفرینان بخش خصوصی برای آموزش و اشتغال زنان در ندامتگاه ها نیز برنامه ریزی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار