استاندار زنجان:

متمرکز شدن آمارهای جمعیتی در استان ضروری است

زنجان (پانا) - استاندار زنجان گفت: راهبرد مسائل حوزه جمعیت از اهمیت زیادی برخوردار است بر این اساس باید اطلاعات و آمار مربوط به این حوزه در استان، متمرکز باشد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
متمرکز شدن آمارهای جمعیتی در استان ضروری است

به گزارش روابط عمومی استانداری زنجان فتح الله حقیقی در جلسه شورای ثبت احوال و شورای راهبری جمعیت استان به اهمیت برنامه ریزی در حوزه جمعیت اشاره کرد و افزود: بر اساس آخرین اطلاعات میزان باروری و نیز نرخ ازدواج در استان زنجان از میانگین کشوری بالاتر است.

وی به لزوم اصلاح و متمرکز کردن آمارهای جمعیتی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: اقدامات و برنامه های شورای برنامه ریزی استان باید بر اساس این داده ها انجام پذیرد.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت جبران عقب ماندگی در استان برای صدور کارت هوشمند ملی اشاره کرد و گفت: باید با اقدامات مورد نیاز، تا پایان سال، میانگین درخواست کنندگان کارت هوشمند ملی در استان از میانگین کشوری بیشتر شود.

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان زنجان تا کنون ۸۸.۶ جمعیت واجد شرایط در این استان نسبت به درخواست کارت هوشمند ملی اقدام کرده اند.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم اجرای پروژه GNAF ( نصب پلاک و کدپستی ) در استان تاکید کرد و گفت: متاسفانه برای اجرای طرح پلاک کوبی آدرس در زنجان به دلیل مبلغی که باید در این خصوص هزینه شود، به اهمیت کار توجه نمی شود در حالی که اطلاعات مکانی حرف اول را در مدیریت در دنیا می زند.

GNAF مخفف Geo Coded National Address File به معنی «پایگاه نشانی استاندارد مکان محور» است که امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد.

دانشجویان و دانشگاهیان دیده بان علم و عقلانیت هستند

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۶ آذر، روز دانشجو اشاره کرد و گفت: تاریخ پر فراز و نشیب نظام گواهی می دهد که سهم دانشجویان و دانشگاهیان در مبارزه با استبداد و استعمار، سهم انکارناپذیری است.

حقیقی با بیان اینکه دانشجویان و دانشگاهیان دیده بان علم و عقلانیت در جامعه هستند، افزود: امیدواریم سهم دانشگاه در تجاری سازی علم و پژوهش همچون رتبه آن در تولید علم، به مرحله قابل توجهی برسد.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا امکان حضور بین دانشجویان فراهم نشد، اظهار داشت: همه مدیران وظیفه دارند شأن دانشجو و دانشگاه را حفظ کنند و نباید از نقد دلسوزانه دانشجویان دوری و دانشجو را به دلیل نقد، وادار به لکنت زبان کنیم.

حقیقی با بیان اینکه جایگاه دانشجو، تملق و چاپلوسی نیست، گفت: باید تلاش کنیم دانشجو و دانشگاهیان از این موضوع دور باشند.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: دانشجویان نیز باید توجه به امر داشته باشند تا مسائلی مورد سواستفاده دشمنان و بیگانگان نباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار