مدیرکل مدیرت بحران گیلان:

کلیه راه های روستایی کوهستانی باز است

رشت ( پانا) - مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران استان طی دو روز گذشته، افزود در ارتفاعات بالای ۵۰۰ متر استان بارش برف داشتیم و کلیه روستاهای مناطق کوهستانی ما درگیر بودند، اما خوشبختانه انسداد راه روستایی نداریم.

کد مطلب: ۱۱۴۴۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد
کلیه راه های روستایی کوهستانی باز است

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، امیر مرادی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای گیلان طی ۴۸ ساعت گذشته، اظهار کرد: همانگونه که انتظار داشتیم با حجم زیاد بارش برف و باران در استان مواجه شدیم و لذا از هفته گذشته هماهنگی های لازم را با دستگاه های اجرایی خدمات رسان و هلال احمر و راهداری و آب منطقه ای و آب و فاضلاب، پلیس راه و راهور، نیروی انتظامی، سپاه و تیم های ورزشی آفرود در این خصوص انجام دادیم.

وی با اشاره به آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران استان طی دو روز گذشته، افزود: در ارتفاعات بالای ۵۰۰ متر استان بارش برف داشتیم و کلیه روستاهای مناطق کوهستانی ما درگیر بودند، اما خوشبختانه انسداد راه روستایی نداریم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از بارش ۲۰ تا ۶۰ سانتیمتر برف در ارتفاعات بالای ۵۰۰ متر استان خبر داد و تصریح کرد: ارتفاعات غرب استان شامل اسالم و تالش و ماسال و شفت، ارتفاعات جنوب استان شامل رودبار و پره سر و ارتفاعات شرق استان شامل دیلمان و الماس و املش و رودسرو رانکوه شاهد بارش برف بودند و تا جواهردشت برف داشتیم.

مرادی، با اشاره به اقدامات بی نظیر راهداران در برفروبی محورها و تلاش برای باز نگه داشتن راه های کوهستانی، خاطرنشان کرد: عملیات برفروبی همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۵۰ میلیمتر بارندگی در رشت و حدود ۱۴۰ میلیمتر بارندگی در آستانه اشرفیه داشتیم، گفت: بارندگی در مناطق جلگه ای گیلان وجود داشت، اما بیشترین میزان بارش ها مربوط به رشت است لذا با هشدار سیل مواجه شدیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از تجهیز شش رودخانه استان به سامانه های هیدرولوژی آب منطقه ای خبر داد و تصریح کرد: این سامانه ها اقدام به اندازه گیری دبی رودخانه ها کرده و در صورت بالا رفتن حجم دبی هشدارهای لازم را صادر می کنند لذا این سامانه در منطقه پیربازار رشت نسبت به حجم چهار متر و ۶۰ سانتی آب هشدار اعلام کرد و احتمال ورود آب به منازل مسکونی وجود داشت.

وی با اشاره به فعال شدن تیم هشدار سریع و اطلاع رسانی به فرماندار رشت، ادامه داد: راهداران با استفاده از بیل مکانیکی اقدام به لایروبی رودخانه پیربازار کردند و با جمع آوری چوب آلات و خار و خاشاک جمع شده در کنار پل، از لبریز شدن رودخانه جلوگیری به عمل آوردند.

مرادی، از آب گرفتگی ۱۰ منطقه شهر رشت خبر داد و اضافه کرد: به دلیل بارش شدید باران طی شب گذشته با آب گرفتگی در شهر مواجه شدیم که با همکاری شهرداری مناطق و آب و فاضلاب، این مشکل برطرف شد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه باید برف و باران را نعمت بدانیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بارش های اخیر مشکل خاصی نداشتیم و لذا نیازمند همکاری و همراه مردم شهری و روستایی با تیم های مدیریت بحران هستیم تا بتوانیم با بسیج امکانات مشکلات را سریع حل کنیم.

وی با اشاره به پیش بینی زمستان سخت برای گیلان، یادآور شد: مردم گیلان با توجه به تجربه گذشته نسبت به بارش برف نگرانی دارند لذا برنامه جامع برف را تدوین و کلیه وظایف دستگاه ها را به صورت شهرستانی با فرماندهی فرمانداران مشخص کردیم. در واقع همه دستگاه امکانات خودشان را در حوزه برف احصا کردند تا در مواقع بحرانی با غافلگیری مواجه نشویم.

مرادی، با بیان اینکه پیش بینی بارش سنگین برف به معنی آماده باش کامل نیروهای مدیریت بحران و جلوگیری از غافلگیری است، گفت: با توجه به گزارشات اقلیم شناسی باید استان را آماده نگه داریم و از مردم نیز بخواهیم که غافلگیر نشوند و امکانات لازم را برای خود فراهم کنند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به غافلگیری مردم و رانندگان در برف های گذشته، عنوان کرد: آماده باش برف فقط برای مدیران نیست و رانندگان نیز باید زنجیر چرخ برای خود تهیه و مردم نیازمندی های خانه خود را برطرف کنند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در مواقع بحران، یادآور شد: شهرداران اقدام به هرس به موقع درختان و پاکسازی کانال های شهری کنند تا شاهد آب گرفتگی در سطح شهر نباشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار