اهدای خون معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون در بین بانوان خیرخواه ایرانی در مرکز وصال شیرازی حضور پیدا کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
اهدای خون معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده

به گزارش روابط عمومی انتقال خون استان تهران، دوشنبه هفدهم آذر ۱۳۹۹ و در همزمان با ایام روز دانشجو، معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون در بین بانوان خیرخواه ایرانی، به صف داوطلبان اهدای خون پیوست.

معاون امور زنان و خانواده دولت تدبیر و امید با تاکید بر تلاش جدی برای دستیابی به شاخص عدالت اجتماعی، خاطرنشان کرد: در حوزه های مشارکت اجتماعی و سلامت، زنان ایرانی همیشه پیشتاز بوده اند و حضور داوطلبانه و خیرخواهانه آنها، بهترین و انسانی ترین صحنه های این کشور در لحظه های سخت بوده است.

معصومه ابتکار ادامه داد: فرهنگ اهدای خون، یک مسئولیت و مشارکت اجتماعی اثرگذار است که اثر آن، نجات جان بیماران می باشد و افزایش مشارکت زنان مهربان و نوعدوست ایرانی در مراکز اهدای خون، مهمترین هدف باید قرار بگیرد تا با برگزاری جلسات مدون با مشاورین دستگاههای اجرایی، به نتایج خوبی در این زمینه دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری وبینار در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون و اطلاع رسانی گسترده برای حضور مستمر بانوان شاغل در دستگاههای اجرایی برای اهدای خون را در دستور کار فرهنگسازی خود قرار داده ایم.

خلف عادلی مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون در امور بانوان و خانواده با تقدیر از حضور مستمر معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری در جمع اهداکنندگان خون، گفت: باعث افتخار است که یک بانوی سیاستمدار و دلسوز با وجود همه مسائل و مشغله های کاری، اهدای خون را یک تکلیف ضروری می داند و حمایت های ایشان را برای ایجاد یک راهبرد موثر در مسیر افزایش مشارکت بانوان در مراکز اهدای خون، یک کار بزرگ و ماندگار می دانیم.

محمدرضا مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران نیز با تاکید برای فرهنگ سازی اهدای خون بانوان گفت: شعار هر خانه، یک پایگاه اهدای خون را برای نشان دادن محوریت جامعه زنان در کنش های اجتماعی قرار داریم و اعتقاد ما بر آن است که با پیوستن هر بانوی نیکوکار به صف داوطلبان اهدای خون، خانواده او نیز به این کار انسانی تشویق خواهند شد.

بنابراین گزارش، آمارهای رسمی از مشارکت حدود ۵ درصدی بانوان در مسئله اهدای خون خبر می دهند که امید است با تلاش و استمرار فرهنگ سازی، بتوان این سهم مشارکت را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار