تایید صلاحیت مسئولان شعب استانی چهار حزب

مسئولان شعب استانی جمعیت زنان نواندیش در اردبیل، حزب همدلی مردم تحول‌خواه در آذربایجان شرقی و ایلام و حزب دانش‌آموختگان ایران اسلامی در گیلان تایید صلاحیت شدند

تهران (پانا) - سرپرست اداره کل سیاسی وزارت کشور، آخرین تحولات نحوه فعالیت احزاب را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
تایید صلاحیت مسئولان شعب استانی چهار حزب

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور،‌ حمزه امرایی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه و در دهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ نحوه فعالیت احزاب، گفت: طبق آخرین مصوبات این کمیسیون، مسئول شعبه استانی جمعیت زنان نواندیش در اردبیل؛ مسئول شعبه استانی حزب همدلی مردم تحول‌خواه آذربایجان شرقی و ایلام و همچنین مسئول شعب استانی حزب دانش‌آموختگان ایران اسلامی گیلان تایید شدند.

وی با اشاره جلسه جمال عرف، معاون سیاسی وزارت کشور با احزاب کشور، گفت: هم‌اندیشی با احزاب همواره جز سیاست‌های وزارت کشور بوده اما با توجه به نزدیک شدن به انتخابات از تشکل‌های سیاسی انتظار داریم فعالیت‌هایشان ظهور و بروز بیشتری داشته باشد.

سرپرست اداره سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه نقش احزاب در نشاط سیاسی و سطح مشارک مردم که در مقطع انتخابات بیشتر می‌شود در هفته‌های آتی نیز جلساتی از این نوع خواهیم داشت. در استان‌ها نیز فرمانداری‌ها و استانداران با احزاب جلساتی دارند که به رونق بخشی احزاب و انتخابات کمک کنند.

وی درباره جزییات جلسه شورای مرکزی خانه احزاب با معاون سیاسی وزارت کشور، اظهار داشت: بحث هم‌اندیشی و حضور موثر و بیشتر مردم مورد نظر بود به ویژه اینکه شرایط کرونا را داریم و پیشنهاداتی داشتند که مطرح شد. همچنین مواردی را در بحث لزوم حضور جبهه‌های و ائتلاف‌ها داشتیم.

امرایی در پاسخ به سوالی درباره زمان اعلام ائتلاف تا پیش از انتخابات، افزود: طبق قانون احزاب برای ائتلاف‌ها و جبهه‌ها مسیری دیده شده که تعدادی از احزاب پروانه‌دار با موضوع مشخصی درخواست خودشان را به کمیسیون ماده ۱۰ بدهند و بعد از بررسی مجوزهای لازم برای آنها صادر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار