مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:

بین مشکلات زیرساختی آموزش مجازی با عملکرد فرهنگیان در تدریس و تولید محتوا باید تفکیک قائل شویم

کرج (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز بیان کرد بین مشکلات زیرساختی آموزش مجازی با عملکرد درخشان فرهنگیان در تدریس و تولید محتوا باید تفکیک قائل شد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
بین مشکلات زیرساختی آموزش مجازی با عملکرد فرهنگیان در تدریس و تولید محتوا باید تفکیک قائل شویم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، سالار قاسمی در گفت و گو با برنامه زنده تلویزیونی نگاه مردم شبکه البرز گفت: در شرایط جدید و زیست بومی که بعد از گسترش و شیوع ویروس کرونا برای ما ایجاد شد واقعیت این است که باید مجموعه ای از یک شبکه در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانیم یک خروجی خوبی در آموزش و پرورش داشته باشیم.
وی افزود: درست است اشکالاتی در شبکه شاد از جمله ضعف در سرعت اینترنت و پهنای باند در برخی ساعات وجود دارد اما با اقداماتی که همراه اول انجام داده و اصلاحاتی که انجام شده و با پشتیبانی که وزارت آموزش و پرورش دارد به نظر می رسد که با نقطه مطلوب فاصله داریم اما اقدامات خوبی نیز انجام شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: کاری که همکاران ما و معلمان به عنوان افسران فرهنگی در سطح کشور و استان در آموزش های مجازی انجام دادند خوش درخشیدند، و اگر مشکلات زیرساختی مثل پهنای باند و سرعت اینترنت در حوزه آموزش های مجازی وجود دارد وظیفه ما به عنوان مسئولان اجرایی است تا آن ها را برطرف کنیم بنابراین تاکید می کنم برخی اشکالات هم اگر هست به عملکرد همکاران ما در مدارس برنمی گردد.
قاسمی بیان کرد: در خصوص شبکه شاد اشکالاتی وجود دارد و همانطور که گفته شد در عین حال اقدامات خوبی نیز برای رفع آن ها انجام شده و سوال این است اگر شبکه شاد نبود امروز گزینه بهتری در دسترس ما بود؟
وی در خصوص تهیه ابزارهای آموزش مجازی برای دانش آموزان نیازمند استان البرز یادآور شد: برای 1000 نفر از دانش آموزان محروم استان البرز گوشی و تبلت تهیه شده اما اگر حتی یک نفر امکان دسترسی به آموزش های مجازی نداشته باشد برای ما مطلوب نیست. هر چند آموزش غیرحضوری صرفا مجازی نیست و راه های مناسب دیگری برای تداوم فرایند آموزش دانش آموزان وجود دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان در خصوص نحوه برگزاری امتحانات نیمسال اول مدارس تصریح کرد: برای پایه های نهم و دوازدهم که باتوجه به موضوع انتخاب رشته و شرکت در آزمون سراسری دارای اهمیت فراوانی است، تصمیم بر حضوری بودن امتحانات نهایی این پایه هاست، اما زمان برگزاری این امتحانات ممکن است بر اساس تصمیم جدید ستاد ملی کرونا تغییر کند که در صورت تغییر زمان امتحان به اطلاع دانش آموزان خواهد رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار