محیط‌بان همدانی آزاد شد

تهران (پانا) - فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط‌زیست از آزادی محیط‌بان سعید مومیوند خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد
محیط‌بان همدانی آزاد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سرهنگ محبت خانی با تایید خبر آزادی این محیط بان گفت: سعید مومیوند، محیط بان همدانی، بعد از سه سال تحمل حبس به آغوش خانواده بازگشت.

محبت خانی در ادامه از تلاش‌های رییس سازمان حفاظت محیط زیست تشکر کرد.

در سال ۹۵ محیط‌بانان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان در منطقه محافظت‌شده «نشر»، شاهد حضور فردی مسلح در این منطقه محافظت شده می‌شوند و خودروی آنان که پیکان بود را توقیف می‌کنند و یکی از دو سرنشین متواری می‌شود. محیط‌بان مومیوند پس از اخطار فراوان اقدام به شلیک هوایی می‌کند اما با توجه به ناهموار بودن زمین و شرایط منطقه این تیر ناخواسته به فرد خاطی اصابت می‌کند. فرد مجروح متأسفانه پس از گذراندن ۱۷ روز در کما، جان خود را از دست می‌دهد و پس از دو سال رأی قصاص نفس برای محیط‌بان صادر و محیط‌بان در سال ۹۷ به اعدام محکوم می‌شود.

در خردادماه ۹۸ با پیگیری‌ها و اعتراض‌های انجام شده حکم او نقض شد و دیوان عالی کشور پرونده را برای تجدیدنظر به همان شعبه دادگاه و همان قاضی که حکم اعدام را صادر کرده بود، فرستاد. در نتیجه پرونده به دستگاه قضایی همدان بازگشت ولی مجدد در دادگاه استان، رای قصاص صادر و این محیط‌بان محکوم به اعدام شد. با اعتراض دوم به رای دادگاه، پرونده محیط‌بان «مومیوند» برای دومین بار به دیوان عالی کشور فرستاده شد و در دیوان عالی حکم اعدام را نقض کرد و پرونده را به شعبه دیگری ارجاع داد. در پی بررسی مجدد این پرونده از سوی دادگاه قرار شد تا محیط بان با قرار وثیقه آزاد شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار