گفت‌وگو با قاسم حدادی‌فر، کاپیتان ذوب آهن پس از ابتلا به کرونا:

دوست نداریم پرسپولیسی‌ها در آستانه فینال آسیا به کرونا مبتلا شوند

اوضاع کرونا در ذوب آهن اسفناک است/ سازمان لیگ به چه قیمتی می‌خواهد بازی‌ها را برگزار کند/ چرا فقط اشتباهات داوری به ضرر ماست

تهران (پانا) -  هفته پنجم لیگ برتر فوتبال روز گذشته با برگزاری 2 بازی و لغو دیدار پرسپولیس – نساجی آغاز شد و این در حالی است که کرونا اوضاع یکی از تیم‌های لیگ برتری را آشفته کرده است.

کد مطلب: ۱۱۴۴۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
دوست نداریم پرسپولیسی‌ها در آستانه فینال آسیا به کرونا مبتلا شوند

به‌گزارش ایران، ذوب آهن تیمی است که از روزهای گذشته اخبار زیادی درخصوص ابتلای بازیکنان این تیم منتشر و اعلام شد که تعداد مبتلایان این تیم از مرز 15 نفر هم گذشته است. با وجود این بازی این تیم با شهرخودرو برگزار شد و نگرانی از اینکه پس از این بازی تعداد دیگری از اعضای دو تیم و داوران هم به کرونا مبتلا شوند، وجود دارد.

قاسم حدادی‌فر جزو افرادی است که به ویروس کرونا مبتلا شده و در بازی دیروز تیمش مقابل شهرخودرو یکی از غایبان این تیم بود. او در این خصوص گفت:‌ «اوضاع کرونا در ذوب آهن اسفناک است و روز به روز به تعداد مبتلایان در تیم ما اضافه می‌شود. البته در تمرینات پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و بازیکنان هم بخوبی این موضوع را رعایت می‌کنند اما به هر حال راه‌های ابتلا به ویروس زیاد است و خیلی سخت می‌شود آن را کنترل کرد.» کاپیتان ذوب آهن صحبت‌های خود را اینگونه ادامه داد:‌ «همه بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم با همدیگر در تمرینات ارتباط دارند و دلیل ابتلای تعداد زیاد بازیکنان هم همین موضوع است. هر روز از بازیکنان تیم تست گرفته می‌شود و روزانه 2 نفر به تعداد مبتلایان به کرونا اضافه می‌شود و این موضوع موجب نگرانی بازیکنان و خانواده‌های‌شان شده است. شرایط اصلاً مناسب نیست و همه بازیکنان استرس ابتلا به کرونا دارند.»

حدادی‌فر به وضعیت خودش اشاره کرد و افزود:‌ «چند روز است به کرونا مبتلا شده‌ام و در خانه دوران قرنطینه را سپری می‌کنم. البته ابتلای من به کرونا خفیف بود به این دلیل روزهای سختی را سپری نکردم و در حال‌حاضر هم حالم خوب است. حدوداً 5 روز است که شرایطم بهتر شده و خدا را شکر کارم به بیمارستان نکشید. امیدوارم هرچه زودتر خودم و سایر بازیکنان تیم شرایط‌مان بهتر شود و بتوانیم به فوتبال بازگردیم.» او با اشاره به اینکه نمی‌دانم دلیل اصرار سازمان لیگ برای برگزاری بازی‌ها چیست،‌ افزود:‌ «در شرایط اینچنینی مهم‌ترین موضوع حفظ سلامتی بازیکنان و اعضای تیم‌هاست. سازمان لیگ به چه قیمتی می‌خواهد بازی‌ها را برگزار کند؟ قطعاً برگزاری بازی‌ها از نظر سلامتی بازیکنان دو تیم، داوران، افرادی که مشغول کار در ورزشگاه هستند و کل مجموعه هر دو باشگاه عواقب بدی خواهد داشت. کار سختی است که همه این افراد را از بیماری مصون نگه داریم.»

کاپیتان ذوب آهن با اشاره به اینکه می‌توان بازی‌ها را با چند روز تعویق پیگیری کرد، گفت:‌ «ذوب آهن سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب نکرده و جزو تیم‌هایی نیستیم که باید در آسیا بازی کنیم بنابراین تقویم فشرده‌ای نداریم و شاید بهتر باشد برای برگزاری بازی‌های ما عجله نکنند. با تعویق بازی‌های ما اتفاقی نمی‌افتد.» حدادی فر در ادامه به اشتباهات داوری اشاره کرد و اینکه در چند بازی حق این تیم تضییع شده است:‌ «همه طرفداران دوست دارند فوتبال سالم برگزار شود و برای آنها مهم است که نتیجه بازی در زمین رقم بخورد. در 4 بازی ما شاهد اشتباهات داوری بودیم و متأسفانه از این جهت ضربه خوردیم. چرا در طول این بازی‌ها یک‌بار اشتباه به نفع ما اتفاق نمی‌افتد و تنها تیم ما از این نظر آسیب می‌بیند.»

هفته بعد ذوب آهن در حالی با پرسپولیس بازی دارد که سرخ‌ها باید 29 آذر در فینال آسیا به میدان بروند. در این میان در مجموعه پرسپولیس هم نگرانی‌هایی بابت ابتلای مجموعه تیم به کرونا وجود دارد. کاپیتان ذوب آهن در این خصوص اظهار داشت:‌ «نمی‌دانم با توجه به شرایط پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بازی ما با این تیم برگزار می‌شود یا خیر. پرسپولیس بازی خیلی حساسی دارد و نمی‌توان ریسک کرد و بازی ما با این تیم باید لغو شود. قطعاً این لغو بازی به سود پرسپولیس خواهد بود چرا که اگر بازی لغو نشود، احتمال ابتلای بازیکنان این تیم به ویروس کرونا وجود دارد. دوست نداریم بازیکنان پرسپولیس در این مقطع حساس به این ویروس مبتلا شوند.»

مهدی: نمی‌دانم چه اصراری به تعطیلی مسابقات است؟
سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این سؤال که چه اصراری به برگزاری بازی ذوب‌آهن و شهر خودرو است وقتی ممکن است بیماری به تیم‌های دیگر هم سرایت کند، اظهار داشت: «با توجه به لیست 36نفره ذوب‌آهن الان این مسأله موثق است و از 36 نفر 11 مبتلا داشتند و 25 نفر آماده بازی بودند و ذوب‌آهن با توجه به این موضوع می‌توانست بازی خود را برگزار کند. ما بازی دوستانه برگزار نمی‌کنیم. نمی‌دانم چه اصراری به تعطیلی مسابقات است.» او در مورد اینکه بازی‌های معوق پرسپولیس در چه زمانی برگزار می‌شوند، عنوان کرد: «با توجه به حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، موارد لازم را پیش‌بینی کرده بودیم و به ناچار مسابقه نساجی را لغو کردیم. فشاری را که به جدول وارد می‌شود سعی می‌کنیم در نهایت متوجه خود تیم پرسپولیس کنیم و به تیم‌های دیگر زیاد سخت نگیریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار