آغاز محدودیت های شرایط نارنجی کرونا در لاهیجان

رشت ( پانا) - – فرماندار لاهیجان با اشاره به نارنجی شدن  وضعیت شیوع ویروس کرونا در این شهرستان بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت اعلام کرد از مردم، مسئولان دستگاه های اجرایی و نظارتی می خواهیم تا در اجرای مصوبات و دستورالعمل های مربوط به شرایط نارنجی، نهایت همکاری را داشته باشند.

کد مطلب: ۱۱۴۴۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز محدودیت های شرایط نارنجی کرونا در لاهیجان

به گزارش ایرنا، یونس محمودی در جلسه ستاد مدیریت کرونا شهرستان لاهیجان با اشاره به تبیین و تحقق سیاست های ابلاغی طرح ملی و هوشمند مدیریت کرونا اظهار کرد: تا به امروز، همه سیاست ها و تدابیر ستاد ملی و استانی در این شهرستان به معنی واقعی محقق شده است.

وی با قدردانی از کادر بهداشت، درمان و سلامت لاهیجان افزود: یکی از مهمترین راههای مدیریت بیماری کرونا رعایت قوانین و مقررات در قالب یک رفتار جمعی است.

محمودی با بیان اینکه حل بحران کرونا به رفتار مردم بستگی دارد، گفت: اگر مردم دستورالعمل ها را رعایت نکنند، حتی شدید ترین مکانیزم های درمانی هم نمی تواند عامل موفقیت در این بحران شود.

وی رعایت فاصله فیزیکی و اجتماعی و استفاده از ماسک از لحظه ی خروج از منزل را اصل دانست و گفت: بررسی ها نشان می دهد که دورهمی ها و شب نشینی ها نقش بسیار زیادی در شیوع بیماری کرونا دارد.

فرماندار لاهیجان افزود: با تغییر وضعیت این شهرستان از وضعیت زرد کرونایی به نارنجی، وضعیت فعالیت صنوف نیز تغییر پیدا خواهد کرد.

محمودی با تاکید بر لازم‌الاجرا بودن مصوبات ستاد ملی کرونا برای همه تاکید کرد: طبق مصوبات اخیر ستاد کرونا به جز واحدهای صنفی مجاز، فعالیت مشاغل گروه سه و چهار ممنوع است.

وی با تشریح فهرست مشاغل گروه گفت: مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی و در گروه‌های شغلی سه قرار دارند و فعالیت آنها کاملا تعطیل است.

نماینده عالی دولت در لاهیجان به فهرست مشاغل گروه ۴ اشاره و خاطرنشان کرد: همایش‌ها، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی در گروه‌های شغلی چهار قرار دارند و فعالیت آنها کاملا تعطیل می باشد.

محمودی با اشاره به اینکه طرح غربالگری کرونا در این شهرستان با حضور ۶۵ تیم در حال اجرا است، اظهار کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۷ هزار و ۲۷۶ خانوار در شهرستان لاهیجان غربالگری شدند.

نماینده عالی دولت در لاهیجان افزود: در این مدت ۳۵ مورد مشکوک در خانه ها شناسایی شدند که تست کرونای ۸ نفر از آنها مثبت شد و در قرنطینه خانگی تحت کنترل و نظارت هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار