از مشکلات سامانه شاد برای دانش‌آموزان تا نبود امکان آزمون آنلاین برای دبیران

ملارد(پانا)- این روزها شاید کمتر خانه‌ای را بتوان یافت که در آن شبکه شاد شناخته شده نباشد. شبکه‌ای برای آموزش دانش‌آموزان در فضای مجازی که ایرادهایی هم دارد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
از مشکلات سامانه شاد برای دانش‌آموزان تا نبود امکان آزمون آنلاین برای دبیران

پس از تعطیلی مدارس به دنبال شیوع ویروس کرونا وزارت آموزش‌وپرورش از شبکه اجتماعی دانش‌آموزان، یا شبکه شاد برای برگزاری کلاس‌ها رونمایی کرد.

تا پیش از رونمایی و مهاجرت اکثر دانش‌آموزان و معلمان به شبکه آموزشی شاد، بسیاری از معلمان با تشکیل گروه‌های مختلف در شبکه‌های مجازی مختلف کار آموزش خود را پیش می‌بردند. اما با افتتاح شبکه آموزشی دانش‌آموزان یا همان شبکه شاد، فعالیت در گروه‌های مجازی متوقف شد و همه کارها در شبکه شاد ادامه پیدا کرد.

اما این شبکه هم به گفته‌ کاربرانش، مشکلات زیادی دارد. به این بهانه، سراغ چند دانش‌آموز و معلم رفتیم و از آنها در مورد مشکلات این شبکه آموزشی جویا شدیم.

رها جباری۱۰ ساله است و در کلاس چهارم درس می‌خواند. او می‌گوید: از اول مهر ماه بعضی از کلاسهایمان در شاد برگزار می‌شود‌. رها در مورد قابلیت قسمت پخش زنده برنامه شاد می‌گوید: آموزش درسها در پخش زنده‌ شبکه شاد خیلی جذاب است، ولی ای کاش خانم معلم هم می‌توانست ما را ببیند و با هم صحبت کنیم.

رها در مورد بارگیری فیلم‌های تدریس معلمش هم گفت: بعضی از وقت‌ها فیلم‌ها با تأخیر دانلود می‌شود.

طنین غفاری ۹ ساله و کلاس چهارم دانش‌آموز دیگری از مدارس منطقه ملارد است که در مورد شبکه شاد می‌گوید: از اول مهرماه بطور جدی از این سامانه استفاده می‌کنم و پیامها خیلی با تأخیر ارسال و دریافت می‌شوند. این بخاطر این است که تعداد زیادی از همکلاسی‌هایم هم‌زمان از شاد استفاده‌ می‌کنند.

طنین به پانا گفت: همچنین سرعت اینترنت خیلی پایین است و هنگام پخش زنده مدام فیلم قطع و وصل می‌شود و درست نمی‌توانیم بفهمیم که چه اتفاقی می‌افتد.

فاطمه سلطانی کلاس ششم است و مثل خیلی از دانش‌آموزان از شبکه شاد استفاده می‌کند.
او می‌گوید: حدوداً یک سال است که از شاد استفاده می‌کنم و متأسفانه این سامانه مشکلات زیادی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گرفتن آزمون قبل از اینکه برای کسی آزمون بارگیری شود، اشاره کرد و اینکه آزمون خود به خود جواب داده می‌شود. حتما باید تلفن همراه با سیستم اندروید مدل بالا باشد تا بتوانیم بهتر از شاد استفاده کنیم.
فاطمه افزود: انتظارم از شاد این است که طوری برنامه‌ریزی شود که همه دانش‌آموزان بتوانند از آن استفاده کنند، چون من این مشکل را تجربه کردم. زمانی که من از تبلت استفاده می‌کردم، یا شبکه شاد باز نمیشد یا قطع و وصل می‌شد، چون مدل تبلت من پایین بود.

از سویی دیگر دبیران هم با سرعت شاد مشکل دارند. عطایی یکی از معلمانی است که برای تدریس درس مربوطه خود به شاگردانش از روش پخش زنده برای هر کلاس استفاده می‌کند.

او می‌گوید: سرعت پایین اینترنت و همچنین سرعت پایین خود برنامه شاد، حجم بالای فایلها و سرعت پایین بارگیری، عدم امکان دیدن متقابل دانش‌آموزان و معلم بطور همزمان، نبود تماس تصویری با کیفیت بالا و قطع و وصل مداوم، عدم دسترسی به تکالیف دانش‌آموزان در زمان مقرر بدلیل سرعت اینترنت پایین، عدم ارسال آزمون در زمان معین امتحان و عدم برگشت دانش‌آموزان یا معلمانی که از کلاس خارج می‌شوند جزو این مشکلات است.

او اضافه کرد: امکان آزمون آنلاین هم در این شبکه وجود ندارد. اگر چنین امکانی در این برنامه وجود داشته ‌باشد امتحان با صحت و دقت بیشتری برگزار می‌شود.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار