ساکی در ارتباط با شبکه خبر؛

زمان قطعی برگزاری امتحانات نهایی پس از صدور مجوز ستاد کرونا اعلام می‌شود

تهران (پانا) - رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش درباره نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف با توجه به شیوع ویروس کرونا توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد
زمان قطعی برگزاری امتحانات نهایی پس از صدور مجوز ستاد کرونا اعلام می‌شود

خسرو ساکی بعدازظهر امروز در ارتباطی تلفنی با شبکه خبر درباره نحوه برگزاری امتحانات دانش‌آموزان اظهار کرد: هرساله در دی ماه امتحانات نوبت اول برای پایه داخلی و دانش‌آموزانی که نتوانستند در امتحان شهریورماه شرکت کنند همچنین برای دانش‌آموزان پایه‌های 12 و پیش دانشگاهی که درس جامانده دارند، نهایی است و زمان پیشنهادی ما برای برگزاری آن 15 دی ماه است اما زمان قطعی پس از صدور مجوز ستاد کرونا اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری امتحانات پایه نهم در نوبت اول در اختیار مدرسه و معلم است افزود: امتحانات پایه دوازدهم و جامانده‌ها حضوری است. البته علاوه بر جامانده‌هایی که دروس جامانده از پایه دوازدهم دارند امتحان برای سایر داوطلبان آزاد که در پایه نهم و دوازدهم ثبت نام کرده‌اند نیز حضوری است.

ساکی اشاره کرد: امتحانات پایه‌های داخلی به طور مثال دوره ابتدایی کیفی توصیفی است و امتحانات در پایه‌های هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دانش‌‌آموزان سال جاری پایه دوازدهم به صورت داخلی در اختیار مدرسه و معلم است که به اقتضای شرایط می‌توانند آن را به صورت حضوری یا غیرحضوری برگزار کنند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش ادامه داد: اگر بخواهند امتحان را به صورت غیرحضوری برگزار کنند می‌توانند از طریق سامانه‌های برگزاری آزمون بومی در سطح کشور به ویژه سامانه شاد استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اگر شرایط کرونا اینگونه باقی بماند در خردادماه امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبق مجوز ستاد کرونا حضوری است خبر داد امتحانات پایه‌های داخلی تاکید بر ارزشیابی تکمیلی خواهد داشت.

ساکی همچنین درباره برگزاری آزمون‌های بزرگسالان نیز گفت: در هر حالتی چون تعداد این افراد کم است با رعایت فاصله اجتماعی در سطح مدارسی که ثبت نام کردند آزمون حضوری خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار