ستاد انتخابات ظرفیت کامل برای برگزاری انتخابات الکترونیکی را ندارد

تهران (پانا) - مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری هنوز از سوی شورای نگهبان به تایید نرسیده و به قانون تبدیل نشده است.  هرگاه این طرح تصویب و تایید شد، متناسب با آن درباره راهکارهای اجرایی‌اش برنامه‌ریزی می‌کنیم.

کد مطلب: ۱۱۴۴۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ستاد انتخابات ظرفیت کامل برای برگزاری انتخابات الکترونیکی را ندارد

به گزارش ایرنا، سیداسماعیل موسوی درباره اظهارات سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس مبنی بر اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، به انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ خواهد رسید، گفت: کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری که توسط مجلس کلیات آن تصویب شد هنوز از سوی شورای نگهبان به تایید نرسیده و به قانون تبدیل نشده است. ‌هرگاه این طرح تصویب و تایید شد، متناسب با آن درباره راهکارهای اجرایی‌اش برنامه‌ریزی می‌کنیم.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور در پاسخ به اظهارات دیگر این نماینده مبنی بر اینکه ستاد انتخابات ظرفیت کامل برای برگزاری انتخابات الکترونیکی را ندارد، ‌گفت: اگر برگزاری انتخابات الکترونیکی از سوی شورای نگهبان قطعی شده بود از قبل به ما اعلام می‌کردند تا زمان برای تولید صندوق‌های الکترونیکی فراهم می‌شد اما اکنون به اندازه ۱۰ هزار شعبه اخذ رای می‌توان انتخابات را الکترونیکی برگزار کرد.

موسوی افزود: در صورت ادامه‌دار بودن شیوع ویروس کرونا در کشور تا زمان انتخابات، ستاد انتخابات این امکان را دارد به منظور دسترسی راحت‌تر مردم شعب اخذ رای را اضافه کند.

وی تصریح کرد: برای نام‌نویسی الکترونیکی داوطلبان برنامه‌ریزی لازم انجام شده است و داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ریاست جمهوری و دیگر نامزدها می‌توانند بدون مراجعه به مراکز ثبت‌نام، ‌به شکل الکترونیکی نام‌نویسی کنند. در این باره داوطلبان فقط برای تایید نهایی، در یک زمان کوتاه به ستاد انتخابات مراجعه می‌کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به انتشار نخستین اطلاعیه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، خاطرنشان کرد: روز گذشته نخستین اطلاعیه راجع به انتخابات شوراها منتشر و در آن سه موضوع مهم تاریخ نام‌نویسی، مهلت دریافت گواهی عدم سوء پیشینه و استعفای مقام‌ها مشخص شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، ‌ انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار