شهردار شهرقدس:

توسعه فضای سبز شهری یکی از ملاک‌های مهم یک شهر توسعه یافته است

شهرقدس (پانا)- توسعه فضای سبز شهری یکی از ملاک‌های مهم یک شهر توسعه یافته است زیرا این فضاها به عنوان ریه‌های تنفسی یک شهر محسوب می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۴۴۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
توسعه فضای سبز شهری یکی از ملاک‌های مهم یک شهر توسعه یافته است

به گزارش اداره روابط عمومی شورای اسلامی و شهرداری قدس، مختاری شهردار شهرقدس اظهار کرد: امروزه مفهوم شهرها بدون فضای سبز مؤثر در اشکال گوناگون آن دیگر قابل تصور نیست و به عنوان ریه‌های تنفسی یک شهر محسوب می‌شود. پیامدهای توسعه شهری و پیچیدگی‌های معضلات زیست محیطی آنها، موجودیت فضای سبز و گسترش آن را اجتناب‌ناپذیر کرده‌ است. همچنین فضای سبز شهری به عنوان مکان‌های تفریحی شهروندان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او افزود: رشد ۴۰ درصدی فضای سبز شهری در شهرقدس نشانگر عملکرد متفاوت و مطلوب مدیریت شهری است. در این میان، بوستان آب شن با مساحت ۴۰ هکتاری نقش مهمی را در ارتقای سرانه فضای سبز شهر و ایجاد مکانی برای گذران اوقات فراغت شهروندان ایفا خواهد کرد.

مختاری خاطرنشان کرد: عملیات احداث بوستان آبشن در ۲ فاز مجزا اجرایی می‌ شود که فاز اول آن به‌زودی به بهره‌برداری رسیده و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. فاز یک این بوستان با مساحت ۴/۵ هکتار و با اجرای ۱۱ هزار متر مربع کفپوش گذاری شده است و انواع گیاهان دارویی و درختچه‌های گوناگون، میز تنیس و... را در خود جای داده است.

او خاطرنشان کرد: در فاز دوم این بوستان، کاشت ۵۰ گونه گیاهی مختلف اعم از گیاهان دارویی، نهال، درخت، درختچه و گل‌های فصلی و دائمی مدنظر قرار دارد که این بوستان را متمایز از سایر بوستان‌ها خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار