دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی مردم در فضای مجازی

تهران (پانا) - رئیس پلیس فتا پایتخت از کشف یک پرونده ایجاد مزاحمت خبر داد و گفت مجرمی که در مدت کوتاهی با انتشار تصاویر خصوصی افراد بیش از ۳۰ هزار دنبال کننده جذب کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی مردم در فضای مجازی

به گزارش پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح این پرونده افرود: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه شکایت مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و مزاحمت برای وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، پرونده اولیه تشکیل و موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا پایتخت ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکی و بررسی ‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با ایجاد یک صفحه کاربری در اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر خصوصی شاکی با هدف مزاحمت و انجام اعمال غیراخلاقی کرده است.

این مقام انتظامی گفت: در ادامه مشخص شد مجرم در مدت کوتاهی با انتشار تصاویر خصوصی افراد بیش از ۳۰ هزار دنبال کننده جذب کرده است، باتوجه به اهمیت موضوع کارشناسان پلیس فتا با پیگیری‌های سایبری، اقدامات فنی و مهندسی اجتماعی، منتشرکننده تصاویر خانم جوان را که ساکن یکی از استان های غربی کشور بود شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی و اخذ مجوزهای لازم با همکاری مامورین استان مربوطه متهم را دستگیر به پلیس فتا منتقل کردند.

وی افزود: این مجرم اینترنتی که مرد جوانی بود با مشاهده ادله و مستندات مربوطه اتهام وارده را پذیرفت و ضمن اعتراف به جرم ارتکابی، انگیزه خود را جذب مخاطب و افزایش تعداد بازدید کنندگان عنوان کرد و اظهار داشت قصد داشتم با این کار با سرعت بالایی تعداد فالوورهای خود را افزایش دهم و از این اقدام پشیمان هستم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: کاربران فضای مجازی باید مطلع باشند که هر عملی از قبیل توهین، تهدید، انتشار غیرمجاز تصاویر و... در این فضا جرم بوده و طبق قانون با مجرمین برخورد می‌شود و برای کسب اطلاعات و ارتقاء آگاهی های خود در این زمینه و یا در صورت برخورد با موارد مشکوک به سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار