با حضور حسینی در خراسان شمالی صورت گرفت؛

چند پروژه دانش‌آموزان استثنایی در خراسان شمالی افتتاح شد

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سفر یکروزه به استان خراسان شمالی ضمن افتتاح استودیوی تولید محتوای الکترونیک دانش آموزان استثنایی استان خراسان شمالی، به صورت ویدئو کنفرانسی مرکز مرکز مشاوره و توانبخشی شهرستان اسفراین را افتتاح کرد و کلنگ احداث دو مدرسه استثنایی در اسفراین و آشخانه را به زمین زد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
چند پروژه دانش‌آموزان استثنایی در خراسان شمالی افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در مصاحبه با خبرنگاران ضمن تشریح دستاوردهای سفر به استان خراسان شمالی، اظهار کرد: بر اساس آمایش سرزمینی 210 مدرسه استثنایی برای رسیدن به استاندارد فضای آموزشی در کشور مورد نیاز است که 11 مدرسه از این تعداد باید در خراسان شمالی احداث شود.
وی افزود: ساخت این مدارس از اسفند سال گذشته در قالب طرح از خشت تا بهشت آغاز شده است که با کلنگ زنی این دو مدرسه در اسفراین و آشخانه تاکنون 107 مدرسه از این تعداد به همت خیرین و سازمان نوسازی مدارس کلنگ زنی و یا افتتاح شده است.

وی تصریح کرد: ساخت این دو مدرسه بالغ بر 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که توسط خیرین و سازمان نوسازی مدارس تامین شده است و در صورت تامین زمین، 9 مدرسه باقیمانده در استان خراسان شمالی نیز با همت خیرین ساخته خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه اولین مرکز جامع تشخصیصی، مشاوره ای و آموزشی کشور در شهرستان بجنورد دایر شده است اظهار کرد: بیش از یک میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز این مرکز از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اختصاص یافته است.

معاون وزیر یکی از برنامه های سازمان آموزش و پرورش استثنایی را تامین تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی در قالب نهضت توان افزایی دانست و اظهار کرد: بر اساس برآوردها تامین این تجهیزات برای دانش آموزان استثنایی استان خراسان شمالی به بیش از یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در صورت تامین 50 درصد این اعتبار توسط استان، بقیه اعتبار مورد نیاز توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد.

وی افزود: در این سفر 20 دستگاه تبلت که جهت استفاده دانش آموزان نیازمند استثنایی در زیست بوم کرونا و با همت خیرین تهیه شده بود به دانش آموزان با نیازهای ویژه اهدا شد.

معاون وزیربا بیان اینکه در این سفر سامانه بارکد درسنامه های آموزشی نیز به بهره برداری رسید اظهار کرد: در استان خراسان شمالی 15 کارگاه در مدارس حرفه ای و پیش حرفه ای وجود ددارد که صد درصد اعتبارات مورد نیاز این کارگاه ها توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد.

شایان ذکر است معاون وزیر در این سفر با حضور در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولین از همکاران معلول آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی تقدیر به عمل آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار