معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تمام مناطق گیلان درگیر کرونا هستند

۹۰ بیمار دیگر بستری شدند   

رشت ( پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد تمام شهرستان‌های گیلان درگیر بوده اما برخی مناطق استان شرایط وخیم‌تری دارند.

کد مطلب: ۱۱۴۴۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تمام مناطق گیلان درگیر کرونا هستند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده امروز ۱۶ آذر در جمع خبرنگاران آخرین آمار ابتلا و شیوع ویروس کرونا در استان گیلان را برشمرد و اظهار کرد: در حال حاضر ۵۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند و چهار شهرستان هم در وضعیت قرمز قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن اشاره به طرح غربالگری و تشخیص کرونا که به شکل محله محور در استان اجرایی می‌شود عنوان کرد: طرح غربالگری تحت عنوان طرح شهید سلیمانی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه سپاه و بسیج در حال اجرا است به قطع چرخه انتقال این بیماری کمک می‌کند.

حیدرزاده با بیان اینکه در حال حاضر و طبق آخرین آماری که برای وزارت بهداشت و درمان ارسال می‌شود ۵۵۰ بیمار کرونایی در شهرستان‌های مختلف گیلان بستری هستند تصریح کرد: حدود ۹۰ بیمار کرونایی جدید هم در ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند. بنابراین تمام شهرستان‌های گیلان درگیر بوده اما برخی مناطق استان شرایط وخیم‌تری دارند.

وی شهرستان‌های آستارا، تالش، رشت و رودبار را از جمله شهرستان‌هایی که از حیث ابتلا و شیوع کرونا در وضعیت قرمز و وخیمی قرار دارند اعلام کرد و افزود: مابقی شهرستان‌های استان گیلان هم طبق آخرین پایش‌های انجام شده دانشگاه علوم پزشکی گیلان در وضعیت نارنجی ابتلا به کرونا قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مورد اختلاف نظری که در بحث شیوع کرونا وجود دارد و به موجب آن برخی فرمانداری‌های استان وضعیت منطقه خود را زرد یا نارنجی اعلام کرده‌اند هم ابراز کرد: چندین روش برای سنجش شیوع بیماری کرونا وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی گیلان به صورت هفته‌ای آمار خود را در سایت بارگذاری می‌کند.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه آمارهایی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی و یا فرمانداری‌ها اعلام می‌شود هر دو علمی است یادآور شد: آن‌چه را که هم‌اینک وزارت بهداشت و درمان تایید کرده و ما هم بر اساس آن آمار مبتلایان به کرونا و نرخ شیوع را اعلام می‌کنیم به شکل یک هفته‌ای است که طبق این روند در حال حاضر چهار شهرستان گیلان وضعیت قرمز دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار