غربالگری ۲۰ درصدی جمعیت گیلان

رشت ( پانا) - جانشین ستاد مقابله با کرونا در گیلان اعلام کرد ۷۰۰ نفر از مجموع بیش از ۱۷۰ هزار خانوار پایش شده توسط ۵۰۰۰ نیروی بسیجی و شبکه بهداشت و درمان به دلیل داشتن تب یا علائم سرماخوردگی به مراکز جامع سلامت یا بیمارستان ارجاع داده شدند.

کد مطلب: ۱۱۴۴۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
غربالگری ۲۰ درصدی جمعیت گیلان

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، محمود قاسم نژاد در جمع خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی شهرستان های گیلان، اظهار کرد: کاهش محدودیت های تردد و مشاغل به تغییر وضعیت شهرها بازمی گردد.

وی افزود: در شهرهای با وضعیت زرد، نارنجی و قرمز برخی از مشاغل و کارکنان دولت فعال و برخی دیگر با محدودیت مواجه هستند. اگر از وضعیت قرمز به نارنجی برویم دو گروه از مشاغل و اگر از وضعیت نارنجی به زرد برویم همه گروه های شغلی و کارمندان می توانند فعالیت خودشان را داشته باشند.

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونا در گیلان، از کاهش آمار ورودی به بیمارستان های استان طی دو روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: هفته گذشته بیش از ۱۰۰ بیمار روزانه در سطح بیمارستان های استان بستری می شدند، اما اکنون به زیر ۱۰۰ بیمار روزانه رسیده که نشان دهنده همکاری مردم و اصناف با طرح محدودیت های کرونایی است.

قاسم نژاد، با اشاره به بستری بیش از ۵۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان، گفت: اگر همین روند کاهشی بستری های روزانه ادامه پیدا کند، گشایش های بیشتری از هفته آینده اعمال خواهد شد و مشاغل و کارکنان دولت می توانند به فعالیت خود بپردازند.

وی با بیان اینکه چهار شهرستان رشت، رودبار، تالش و آستارا وضعیت قرمز کرونایی دارند و مابقی شهرستان ها نارنجی هستند، خاطرنشان کرد: وضعیت شهرهای نارنجی بسیار نزدیک به زرد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، با اشاره به روند اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی در استان، عنوان کرد: در نخستین هفته های شیوع کرونا این طرح را اجرایی کردیم و دستاوردهای خوبی داشتیم، بنابراین در حال حاضر ۲۰ درصد کل جمعیت استان پایش شدند.

قاسم نژاد ادامه داد: ۷۰۰ نفر از مجموع بیش از ۱۷۰ هزار خانوار پایش شده توسط ۵۰۰۰ نیروی بسیجی و شبکه بهداشت و درمان به دلیل داشتن تب یا علائم سرماخوردگی به مراکز جامع سلامت یا بیمارستان ارجاع داده شدند، بر این اساس شاهد افزایش آمارهای بستری در هفته جاری هستیم.

وی از مردم به ویژه آپارتمان نشینان خواست پاسخگوی نیروهای طرح غربالگری کرونا باشند و علائم خودشان را در اختیار آنان قرار دهند و یادآور شد: در راستای این طرح بیماران در هفته نخست شناسایی و مداوا خواهند شد و می توانیم زنجیره انتقال ویروس را در استان قطع کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار