تذکر اعطا به تعطیلی کمیته نما در یکی از شهرداری‌های شرقی‌ پایتخت

تهران (پانا) - رئیس کمیته معمارى و طرح هاى شهرى شورای اسلامی شهر تهران نسبت به بی توجهی برخی شهرداران مناطق به مصوبات کمیته نما واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
تذکر اعطا به تعطیلی کمیته نما در یکی از شهرداری‌های شرقی‌ پایتخت

علی اعطا در دویست و پنجاه و سومین جلسه شورای شهر تهران، با اشاره به روز ۱۶ آذر ، اظهار کرد: ۱۶ آذر روز شادباش نیست بلکه روز بزرگداشت است و این روز را در کنار همه آزادگان ایران، دانشجویان امروز و دیروز و همیشه بزرگ گرامی می داریم. یاد و خاطره شهیدان قندچی، شریعت رضوی و بزرگ نیا را که در مقابل استبداد پهلوی سینه سپر کردن و در صحن دانشکده فنی دانشگاه تهران جاودانه شدن، بزرگ می‌داریم.

اعطا با بیان اینکه ایستادگی در مقابل آنها که استقلال وطن را نمیخواهند، بهایی جز خون ندارد، گفت: به قول هوشنگ ابتهاج «نگر تا این شب خونین سحر کرد، چه خنجرها که از دل‌ها گذر کرد»، «ز هر خونِ دلی، سروی قد افراشت، به هر سروی، تذروی نغمه برداشت»،«صدای خون در آواز تذرو است، دلا این یادگار خون سرو است».

وی در ادامه با اشاره به تذکر امروز خود، اظهار کرد: تذکر من مربوط به مصوبه شورا با عنوان «طراحی، پایش و اجرای نماهای شهر تهران» است که مانند هر مصوبه دیگری شورا و کمیسیون مربوطه درباره حسن اجرای آن، رصد و پیگیری می‌کند. در ابتدا از اداره کل معماری و ساختمان شهرداری و آقای صالحی که در این دو سال گذشته بیش از ما پیگیر بودند که کمیته‌های نما قوام و استحکام داشته باشد و ساختار خودرا پیدا کند، و از توجه آقای گلپایگانی، معاون محترم معماری و شهرسازی شهرداری تشکر می کنم.

اعطا به بی توجهی برخی از مناطق نسبت به این مصوبه تذکر داد و گفت: علیرغم توجه به کمیته هاى نما در سطوح عالى شهردارى، متاسفانه در یکی از مناطق شرقی شهرداری تهران، شهردار منطقه خارج از آن فرآیندی که پیش‌بینی شده، قصد دارد تصویب و تایید برخى پروژه ها را به کمیته نما تحمیل ‌کند که کمیته نماى منطقه با آنها مخالف است.

اعطا گفت: در این منطقه شهردار، فشار مى آورد تا پروژه نامناسب و بى هویتى در مجاورت یکی از میادین اصلی شهر که میدان بسیار مهمی است اجرا شود. کمیته نما بر حسب نظر کارشناسى خود مخالفت کى کند، بعد به دلیل مخالفت کمیته نما، شهردار یک ماه و نیم است که جلسات کمیته را تعطیل کرده است. به این دلیل که کمیته از اختیارات خود استفاده کرده که این نما را تایید و تصویب نکند، جلسات کمیته نما تعطیل شده است.

وی گفت: گاهی اختلاف نظر پیش می آید که با بحث و گفت و گو حل می شود اما گاهی منطقه ای نقش و جایگاه این کمیته به عنوان مصوبه شورا را نفی می کند که این امر پذیرفته نیست. در مصوبه شورا حدود اختیارات و صلاحیت هایی تعیین شده و شهردار منطقه ملزم است رعایت کند و نمی تواند مصوبه شورا را در عمل نقض کند.

وی با بیان اینکه کمیته نما در سطوح عالی شهرداری مورد توجه است و آقای حناچی‌، شهردار تهران در یکی از جلسات بکى از مناطق شرکت کردند، گفت: اینکه کمیته نما با یک طرح بی‌هویت مخالفت کند، شهردار منطقه جلسه کمیته را تعطیل کنند سنگ‌روی سنگ بند نمی شود.

وی از معاونت شهرسازی شهرداری تهران و شهردار تهران خواست که حساسیت نشان دهند که در این اواخر دوره برخی از مناطق که توجه کافی ندارند، مصوبات شورا را کم اثر نکنند.

وی تاکید کرد: طبیعتاً اگر این موارد با تذکر حل و‌فصل نشود، به شکل دیگری پیگیری خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار