در سفر یک روزه رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به خراسان شمالی مطرح شد:

311 نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنکور سراسری پذیرفته شدند

بجنورد (پانا ) -معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سفر یک روزه به شهرستان بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی، از کارهای دستی و هنری دانش آموزان مدارس استثنایی بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۴۲۵
لینک کوتاه کپی شد
311 نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنکور سراسری پذیرفته شدند

سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در ابتدای ورود به شهرستان بجنورد مورد استقبال گرم مسئولین استان قرار گرفت.

حسینی در بجنورد از قبولی ۳۱۱ نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنکور سراسری سال جاری خبر داد که در مقایسه با سال گذشته از رشد ده درصدی برخوردار است.

وی گفت: ۱۲۶ نفر از این دانش آموزان پسر و ۱۸۵ نفر دختر هستند.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه افزود: ۲۱ نفر از دانش آموزان با نیازهای ویژه در کنکور سال جاری رتبه های سه رقمی را کسب کرده اند و برخی از آنان نیز رتبه های زیر صد را کسب کرده اند.

حسینی گفت: براساس اصل عدالت اجتماعی معلولین باید از همه حقوق انسانی و شهروندی برخوردار شوند و میزان دستیابی به حقوق انسانی همه انسانها صرف نظر از تفاوتها، شاخص توسعه یافتگی جوامع است.

وی افزود: روزجهانی معلولین امسال با دو رویکرد، «همه ناتوانی ها قابل مشاهده نیستند و بازگشت به جهانی بهتر بعداز شیوع کووید 19، برای تحقق عدالت اجتماعی با در نظر گرفتن همه ویژگی های جامعه بزرگ معلولین» معین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار