ضرورت تکمیل پروژه عمرانی اردوگاه استانی مقدس اردبیلی

اردبیل(پانا)- جلسه شورای برنامه‌ریزی اردوگاه استانی مقدس اردبیلی به‌منظور بررسی مشکلات و راهکارهای توسعه فضاهای موجود و روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی در سالن اجتماعات اداره کل آموزش‌وپرورش اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تکمیل پروژه عمرانی اردوگاه استانی مقدس اردبیلی

احمدناصری، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اردبیل با تأکید بر ضرورت تکمیل پروژه اردوگاه استانی مقدس اردبیلی گفت: اردوگاه مقدس اردبیلی در فضایی بسیار زیبا با آب‌وهوای مناسب و در مجاورت با مراکز گردشگری استان و شهر سرعین واقع شده است و با تکمیل پروژه‌های عمرانی آن می‌توان شاهد حضور بیش از پیش دانش‌آموزان و فرهنگیان در این مکان تربیتی- تفریحی بود.

او با بیان اینکه کیفیت زندگی انسان‌ها به عمق یادگیری آنها وابسته است، اظهار کرد: انسان طوری زندگی، عمل و ارتباط می‌گیرد که یاد گرفته است و هرچقدر یادگیری عمیق‌تر و کیفی‌تر باشد؛ زندگی انسان مناسب‌تر و با کیفیت‌تر خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: برای تعمیق یادگیری و کیفی‌تر نمودن آن ارتباط مدارس و دانش‌آموزان با مراکز فرهنگی، هنری و تربیتی مانند اردوگاه‌ها، کانون‌ها و...حائز اهمیت فوق‌العاده‌ای است و لازم است با گسترش مراکز فرهنگی در جهت غنی‌تر نمودن اوقات فراغت دانش‌آموزان تلاش بیشتری صورت گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه اظهار کرد: اردوگاه مقدس اردبیلی در موقعیت ییلاقی جنوب غربی شهرستان اردبیل در ۵ کیلومتری شهر سرعین واقع شده است. این اردوگاه با مساحت ۲۴ هکتار در سال ۱۳۷۴ به بهره‌برداری رسیده و برای برگزاری اردوهای یکروزه و چندروزه و همچنین جهت برگزاری دوره‌های ضمن خدمت همکاران و سایر برنامه‌های فرهنگی و تربیتی از جمله اردوهای بسیج، هلال‌احمر، کمیته امداد، سازمان دانش‌آموزی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سید غلامحسن خلیلی موسوی گفت: این مرکز تنها اردوگاه استانی اردبیل و دارای ظرفیت ۴۰۰ نفر برای برگزاری اردوهای شبانه‌روزی و ۷۰۰ نفر جهت برگزاری اردوهای یکروزه است که البته با گذشت ۲۵ سال از افتتاح آن به جهت عدم تخصیص اعتبار مکفی، فضاهای فیزیکی و میدان‌های ورزشی اردوگاه به طور کامل به بهره‌برداری نرسیده است.

او اضافه کرد: توسعه فضاهای اردوگاهی استان به دلیل وضعیت مناسب جغرافیایی استان و برخورداری دانش‌آموزان از سرانه تربیتی استاندارد از مسائل مهمی است که نیاز به حمایت اعتباری در سطح استانی و ملی دارد.

در ادامه جلسه بهزاد ناقل، رئیس اداره فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی استان و ایرج عطایی، رئیس اردوگاه مقدس اردبیلی نیزبه بیان گزارش اجمالی از فعالیت‌های اردوگاه در طی سالتحصیلی گذشته و مشکلات موجود پرداخته و پیشنهادهای خود را برای توسعه فضاها و رفع مشکلات را ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار