رئیس سازمان بهزیستی خبر داد

آغاز واگذاری ۱۹۴۳ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی

قبادی دانا: ۱۶۰ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی پشت نوبت دریافت مسکن هستند

تهران (پانا) - رئیس سازمان بهزیستی کشور از افتتاح از ۱۹۴۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان خبر داد و گفت ۱۶۰ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی پشت نوبت دریافت مسکن هستند.

کد مطلب: ۱۱۴۴۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز واگذاری ۱۹۴۳ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی

وحید قبادی دانا امروز در آیین واگذاری ۱۹۴۰ مسکن افراد دارای معلولیت با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان بهزیستی در جهت توانمندسازی مددجویان تحت پوشش، کمک به تهیه مسکن است، گفت: از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی تاکنون حدود ۱۳۰هزار واحد مسکونی تسهیل گری و واگذار شده است که ۱۰۴ هزار واحد آن برای افراد دارای معلولیت بوده است. سال گذشته در هفته جهانی افراد دارای معلولیت، مقام معظم رهبری جمله‌ای به این مضمون فرمودند که مسئول حقیقی کمک به معلولان فقط سازمان بهزیستی نیست، بلکه همه مردم و بخش های دولتی و غیردولتی و سازمان‌های انقلابی هستند. تجلی این فرمایش مقام معظم رهبری در موضوع کمک به خانواده های دارای معلولیت در حوزه مسکن خودش را به وضوح نشان می دهد.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: در سال ۹۴، پنج مجموعه مختلف در سطح کشور یعنی سازمان بهزیستی، سازمان ملی زمین و مسکن، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و انجمن خیرین مسکن ساز، پروژه ساخت مسکن برای خانواده های دارای دو معلول و بیشتر را شروع کردند. ۱۴ هزار خانوار احصاء شدند و تاکنون برای ۹۲۰۰ خانوار منزل مسکونی واگذار شده است و برای ۴۴۵۰ خانوار دیگر واحد مسکونی در دست ساخت و اجراست.

قبادی دانا با بیان اینکه حدود ۷۰۰ واحد مسکونی نیز امروز به طور همزمان در حال افتتاح است، گفت: امروز ۱۹۴۳ واحد مسکونی را به طور همزمان در ۳۰ استان کشور افتتاح می کنیم که ۱۲۰۹ واحد آن مربوط به خانواده های دارای یک معلول و زنان سرپرست خانوار خواهد بود و ۷۳۴ واحد آن نیز مختص خانواده هایی است که حداقل دارای دو معلول و بیشتر هستند. این واحدها ۷۵ مترمربع هستند.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: علاوه بر مسکن دو معلولین، همکاری نزدیکی را با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و بسیج سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پاسداران در حوزه های مختلف برای ساخت مسکن داشتیم. در ارتباط با مسکن افراد دارای دو معلول به بالا در حوزه مسکن شهری، در مجموع مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض با مشارکت بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی، سازمان بهزیستی و بنیاد مسکن پرداخت می شود و در حوزه مسکن روستایی نیز مبلغ ۸۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض از طریق بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و سازمان بهزبستی تامین می شود.

به گفته وی، سایر خانوارها نیز از ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برخوردار خواهند بود که در پروژه تامین مسکن محرومان که از سوی سازمان برنامه و بودجه آغاز شده مبلغ ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان نیز از طرف سازمان برنامه و بودجه از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰ امام ،کمک‌هایی به عنوان وام اضافه می شود.

قبادی دانا در ادامه با بیان اینکه نهضت ساخت مسکن به این صورت بوده است که از ۹۴ هزار واحدی که از ابتدای تشکیل دولت یازدهم ساخته و واگذار شده ۷۵ هزار واحد متعلق به خانواده های دارای معلول است، گفت: پویشی برای تکمیل ۳۴ هزار واحد مسکونی در دست احداث برای خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی در حال آغاز است که عملیات احداث این منازل شروع شده و حدود ۳۰ تا ۹۰ درصد عملیات اجرایی برخی از این واحدها انجام شده و نیاز است که خانواده های مختلف دست به دست هم دهند تا برای خانواده دارای معلول این مسکن های در حال ساخت تکمیل شود و در قالب پویش سقف همدلی این کار رقم خواهد خورد.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه ۱۶۰ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی پشت نوبت دریافت مسکن هستند، گفت: هنوز نتوانسته ایم برای این افراد اقدامی انجام دهیم که امید است با برنامه ریزی که صورت می گیرد، شرایطی فراهم شود تا امکان دستیابی این ۱۶۰ هزار خانوار پشت نوبت دریافت مسکن نیز فراهم شود، البته در سالهای اخیر در حوزه مسکن جهش خوبی صورت گرفته است. در دو ساله اخیر حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی واگذار شده و عملیات احداث بیش از ۲۷ هزار واحد مسکونی دیگر در دو سال اخیر آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار