مدیر پژوهش‌سرای رازی ناحیه یک ری؛

بیست و دومین همایش استانی نجوم به صورت مجازی برگزار می‌شود

شهرری (پانا)- مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رازی ناحیه یک ری از برگزاری بیست و دومین همایش استانی نجوم بصورت مجازی توسط پژوهش‌سرای زکریای رازی به عنوان قطب نجوم شهرستان‌های استان تهران با هدف توسعه علمی و آموزشی دانش‌آموزان، در اردیبهشت ماه 1400 خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
بیست و دومین همایش استانی نجوم به صورت مجازی برگزار می‌شود

ولی شکری مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رازی ناحیه یک ری اظهار کرد: نجوم یکی از علوم قدیمی است که از دیر‌باز مورد توجه انسان قرار داشته است. شاید از همان زمانی که انسان چشم باز کرد و به آسمان بالای سر خود نگریست، همواره در پی یافتن پاسخ این سوال بود که این گوی‌های بلورین به سقف آسمان چسبیده چه هستند و چه اثراتی در زندگی روزمره انسان دارند.

او ادامه داد: همچنین نجوم در علوم و معارف‌اسلامی جایگاه ویژه داشته و موضوعاتی مانند تعیین قبله و تعیین اول هر ماه قمری و سایر موارد باعث شد تا در دو مقطع ابتدایی (دوره اول و دوم) و متوسطه (دوره اول و دوم)، فصل‌هایی از کتاب‌های درسی به این بخش از علم اختصاص یابد.

شکری تصریح کرد: در همین راستا، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی محمدبن زکریای رازی در نظر دارد، جهت ارتقاء سطح علمی دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه، بیست و دومین همایش استانی نجوم را به صورت مجازی و با هدف توسعه علمی- آموزشی دانش‌آموزان، در اردیبهشت ماه 1400 برگزار کند.

شکری در تشریح برنامه‌های این همایش گفت: محورهای بیست و دومین همایش استانی نجوم در پنج بخش با عناوین انجمن علمی پژوهشی، ارائه محتوا، مقاله علمی، نجوم رصدی، ساخت ابزار می‌باشد. شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را در این محورها به پست الکترونیکی pajrey@.gmail.com و یا به سایت paj.rey1-teo.ir ارسال کنند.

خبرنگار: سمیه نیک‌فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار