مدیر آموزش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خبر داد

برگزاری دوره‌ آموزشی مهارتی-تشکیلاتی «سدید» در فضای مجازی

تهران (پانا) - مدیر آموزش و تولید محتوای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از برگزاری دوره آموزشی مهارتی-تشکیلاتی «سدید» باهدف آشنایی دانش‌آموزان با کلیات مهم فعالیت در اتحادیه انجمن‌های اسلامی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۴۴۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دوره‌ آموزشی مهارتی-تشکیلاتی «سدید» در فضای مجازی

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، حجت الاسلام ابوالفضل علی‌آبادی درباره برنامه های آموزشی این تشکل افزود: اتحادیه از بدو شروع به کار کرد است و تا کنون فعالیت‌های خود را با نگاه ایدئولوژیک پیش برده و همواره سعی کرده است، این نگاه علمی در برنامه‌های ساختاری و تشکیلاتی جاری و ساری باشد.

وی با بیان اینکه نوع آموزش‌هایی که اتحادیه برای مخاطبان نوجوان درنظرگرفته معرفتی-تربیتی و مهارتی و تشکیلاتی است، تاکید کرد: موضوعات معرفتی-تربیتی ناظر به مباحث اعتقادی و شخصیتی افراد است که براساس سند بالادستی به نام منظومه فکری و تربیتی جوان و نوجوان دنبال می‌شود.

مدیر آموزش و تولید محتوای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه منظومه فکری و تربیتی جوان و نوجوان چکیده‌ای از چندین سند از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: اتحادیه برنامه‌های تربیتی-معرفتی را در چهار سطح از کلاس هشتم تا یازدهم با طبقه‌بندی موضوعی و ساختار مشخص ارائه می‌کند.

دوره‌ آموزشی مهارتی-تشکیلاتی سدید در فضای مجازی

وی در ادامه درباره بحث آموزش‌های مهارتی و تشکیلاتی اظهار داشت: این نوع آموزش به بخشی مربوط می‌شود که دانش آموز در فضای تعاملات اجتماعی، کنشگری‌های سیاسی و اجتماعی در فضای مدرسه و جامعه نیاز به آموزش دارد تا بداند چگونه جمع‌گرایی یعنی مدیریت در جمع داشته باشد و واکنش‌های صحیح سیاسی اجتماعی خود را ابراز کند.

مدیر آموزش و تولید محتوای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با تاکید بر اینکه دانش آموزان به آموزش‌های مهارتی و تشکیلاتی نیاز دارند، ادامه داد: اتحادیه پیش از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از تجمعات انسانی به دلیل حفظ سلامت افراد، اردوهای حضوری به اسم طلایه داران فردا را برگزار می‌کرد.

علی آبادی ادامه داد: مسوولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در مدارس استان‌ها در اردوهای طلایه داران گردهم می‌آمدند و در یک دوره سه روزه درباره کار تشکیلاتی با دانش آموزان گفت و گو کرده و اطلاعات آنها را نسبت به موضوعات مختلف مهارتی و تشکیلاتی تجهیز می کردند.

وی خاطرنشان کرد: اردوهای طلایه داران قرار بود تابستان اجرا شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا میسر نشد، اما با توجه به حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی، یک دوره آموزشی مهارتی تشکیلاتی به نام سدید در اتحادیه انجمن های اسلامی راه‌اندازی شد.

تهیه ۳۵ ویدیوی آموزشی

مدیر آموزش و تولید محتوای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان درباره دوره آموزشی مهارتی-تشکیلاتی سدید گفت: این دوره به تعبیر قرآن سدید یا قول محکم نام دارد که در آن دانش آموزان با کلیات مهم فعالیت در اتحادیه انجمن‌های اسلامی آشنا می‌شوند.

علی آبادی خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی در دو مرحله طراحی شده است، مرحله اول از ابتدای مهرماه تا پایان آذر ماه ادامه دارد و مرحله دوم از اواخر دی ماه آغاز و تا پایان بهمن ادامه پیدا می‌کند.

وی همچنین گفت: در مرحله اول این دوره سدید نزدیک به ۳۵ ویدیو آموزشی با سرفصل‌هایی مانند آشنایی با اصول سخنوری، مفهوم و ضرورت کار کارشناسی ، برنامه ریزی و غیره تهیه شد که در فرآیند خاص آموزشی به دانش‌آموزان ارایه داده شد.

مدیر آموزش و تولید محتوای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: این دوره‌ها که در فضای مجازی برگزار می شود به دانش آموزان کمک می‌کند تعامل خود را با مربی و در کارهای گروهی فضای مجازی بهبود بخشند.

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: اتحادیه در دوره آموزشی سدید به دنبال موضوع کمی نبود، بلکه کیفیت سنجی را مورد توجه قرار داد تا مشخص شود چه میزان در این عرصه‌ها ارتقا یافته و فهم تشکیلاتی برای پیشبرد امور در فضای مجازی ایجاد کرده است.

مدیر آموزش و تولید محتوای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: دوره سدید برای دانش آموزان در متوسطه دوم طراحی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار